fredag 30 oktober 2009

Alla helgons dag / Halloween

Det är vad man kan kalla den kommande helgen, själv ska jag inte uppmärksamma något av det så mycket. Mer än att jag tänkte gå till farfars grav och tända ett ljus imorgon.

Nu är det efterlängtade höstlovet slut, och november är på väg in, och jag undrar än en gång var veckan tagit vägen, det går ju så snabbt. Här är veckan lite förkortat.
Måndag: Själv hemma, därav mycket slötid, då jag hela tiden sjunger. Och det gjorde att jag fick ont i halsen på eftermiddagen, och var därför tvungen att göra något annat kreativt. Då satte jag mig ner vid datorn och hittade ett av mina foton och ritade av det. Jag blev inte jättenöjd med resultatet, men övning ger färdighet. :) Sen sa jag också hej då till Elin som åkte till Elin i Haparanda och ska vara där till söndag (på mitt lov, så styggt).
Tisdag: En efterlängtad 3timmars-fika med Lovisa på vårt älskade Bullen&Bönan. Och på kvällen var jag och mamma på friskis-pass i Degeberga.
Onsdag: Jag åkte upp till Sara och Jocke i Ängelholm. Där åt vi en massa god mat, och jag och Jocke var i stan och kollade i affärer. :)
Torsdag: Sara och Jocke åkte 06.15, så jag intog då deras säng och sov i tre timmar till. Sedan tog jag tåget & bussen till mormor och morfar, och stannade där till kvällen.
Fredag: Idag har jag kollat MYCKET på tv och suttit lite vid datorn. Men jag spelade faktiskt också lite på Nasse (min trombon) och det har inte hänt på LÄNGE!! Men det var skoj, och jag kom ihåg det mesta, vilket inte är så konstigt eftersom jag spelat i ca 6 år.

Imorgon är det dags för 68-årsfest i Sjöbo (med 70-talstema). Som jag verkligen ser fram emot. Inte minst för att vi alla i familjen ska vara hippies. :) Nu är det läggdags för Fajsi!! :)

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör i ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar