måndag 2 november 2009

70-talsfest m.m.

Nu är jag tillbaka i Lund, och jag trivs mer och mer här för varje dag. :)

I helgen hade Sindie och Rita 70-talsfest, och det var väldigt roligt. Det blev lite tröj-strippande av två herrar, och det var lite galet. Och jag är förvånad över hur mycket Stellan gått in för detta, med håret och dressen och allt. Mamma och Pappa var hippies, och söta sådana. :) Ni kan kolla på bilderna, så förstår ni. Det var också första gången jag träffade Alex, och jag kan säga att han är välkommen in i släkten efter det knäppa samtalet om Göran.. Haha!!
För några dagar sedan kollade jag på Roast på Berns, och jag blir lika irriterad varje gång. För det första att bara ca 30% av vad dom säger är roligt, och att vissa saker bara är så dumma. Och för det andra finns det ju bara är en kvinna i panelen, och det är illa, men att det är Petra Mede är ännu sämre, det hade verkligen varit bättre om det inte varit någon kvinna alls. Det är ju inte så att hon visar att kvinnor också kan vara komiker, hon är ju bara för mycket och man skäms ju över att vara kvinna.
Och det är ju samma med skåningar, de skåningar som visas på TV är oftast så blåsta eller pinsamma. Ta Anna Anka t.ex, finns det något smart som kommer ut ur den munnen, eller något som inte är provoserande.
Men sen har vi ju en del skåningar som man kan vara lite stolt över, som Johan Glans, han är ju bara så klockren, och skämten är nästan aldrig under bältet. Jag älskar den mannen!! :) Och Kurt Wallander, som ju faktiskt kommer från Ystad, men som pratar stockholmska, det tycker jag är himla märkligt. Och nästan ingen av hans kollegor är skåningar, varför??

Nej, dessa saker stör nog en del människor, men de är ju inga viktiga grejer. Så nu får jag väl ägna mig åt lite viktiga saker istället, som att läsa lite skolböcker. Inget som man kanske längtar efter, men som ändå måste göras.

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör i ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar