tisdag 17 november 2009

Tomelilla

Hej kära läsare (om det finns några) :)

Nu sitter jag på biblioteket i Tomelilla och skriver. Jag har varit på Kastanjeskolan, min förra skola, och hälsat på. Det blev många kära återseenden och en massa kramar. Och det mesta är sig likt, förutom It-caféet, som blivit ännu finare än innan. Däremot är Patrik sig väldigt lik och hittar på bus och hyss. :P Ja, som sagt var det kul att se alla igen, och att man blir så varmt välkomnad. Självklart saknar jag Kastanje mycket, men den står ju kvar, och lärarna finns också kvar, och Polhem är minsann inte dålig heller!

I lördags var jag och Elin på kanonpass på Friskis&Svettis i Kristianstad. Det är ett pass där man får prova på lite av varje, så vi körde jympa x2, ki box, core bose och spinning nästan utan pauser i 2.5 timme. Jag har fortfarande träningsvärk, men det var roligt.
I söndags var mamma, jag och Elin ute och gick vid Kaffetugan, och det blev en spännande tur. Bäcken som brukar vara liten, och som man brukar kunna gå över, var översvämmad och vi fick hitta en annan väg, och det böev lite blött och skogigt. :P Men det var iaf skoj. :)

Nu måste jag gå, eftersom jag snart ska fika med Lovisa på (hör och häpnad) café Olga, och inte Bullen & Bönan. Men det ska iaf också bli roligt! :D

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör i ditt livs teater!
Charlotta von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar