måndag 23 november 2009

Doft av lack! :)

Idag är det måndag, och jag är faktiskt riktigt glad.
De första julklapparna är inpackade och lackade, och det känns mysigt att det snart är jul.

Idag har klassen varit helt koko, och jag och Emir funderade på om det var ett försenat syptom av vaccinet. Man vet ju aldrig. Mellan ca 9.45 - 12.30 satt vi och jobbade med vårt miniprojekt i datorsalen, och när klockan va tio över 12 slutade alla datorer och telefoner på hela skolan att fungera. Och sen satt alla där och hade inget att göra och var förtvivlade för att deras arbete inte var sparade. Och jag sprang mest runt och sjöng och dansade och väntade på att Tage skulle fixa det. Men jag anade att det faktiskt var Tage som låg bakom allt, och drog ut telefonjacken så att ingen skulle få tag på honom, han kanske behövde lite längre lunch? Nej, vad fånig jag är.. (Tage är IT-tekniker på Polhem) När vi slutat där satt vi i caféet och väntade på att NKn skulle börja, och datorerna började fungera innandess, så jag hann göra klart arbetet och lämna in det. :) NKn var knäpp, och på rasten var alla galna och var på Cheez, mer än vanligt. Efter det var det historia med Henrik, och om vi varit flummiga innan var vi definitivt flummiga då. Vi var åtta kvar i klassrummet, och skrattade så att vi höll på att dö, ja det var roligt! Vilket de som satt i möte i rummet bredviddock inte tyckte.. :/
Helgen har varit bra, och det ha blivit arbetsskrivning och jag har varit hos M&M och kollat på fotboll (Spanska ligan) och skidor (Heja Sveriges damer!!), skojsigt.
Eftersom jag var klar med miniprojektet har jag kunnat slappa ikväll, och t.o.m. packat in julklappar. Nu är det snart matdags. :D

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör i ditt livs teater!
Charlotta von Zweigbergk

1 kommentar:

  1. Hihi. Vad kul att du skriver blogg. Du är för söt. Lilla systern ensam i lund. Skönt man får höra hur du har det och att du överlever i ditt lilla rum. Puss och kram från mig och Jocke

    SvaraRadera