tisdag 10 november 2009

Tisdag..

Då var det redan tisdag, och 2 dagar in på denna veckan. Det går så snabbt att man inte hinner med alls. Senast jag skrev var i onsdags, då jag precis tagit spruta, och i torsdags hade jag feber och var hemma från skolan. Jag hade också ont i armen, och har faktiskt fortfarande lite om jag lyfter den högt. :(

I fredags kväll var jag, föräldrarna och Per i Brösarp och kollade på revy. Den var rolig, och det var kul att se många som man inte sett på länge. Senare på kvällen kom Elin hem, och vi hann prata lite med henne också.
I lördags åkte jag, Elin och Ida till Ängelholm på inflyttningsfest hos Sara och Jocke, det var väldigt trevligt och roligt, och det var inte alls trångt, som man skulle kunna tro. Ja, vi dansade t.o.m i "köket" (det är en etta), och det är så inte stort. Efter att två stolar gått halvt sönder och charader och lekar somnade vi runt om i lägenheten, (7 stycken).
På söndagen åkte Emma och Antonio hem innan frukost. Resten åt och spelade spel innan Ida sedan åkte iväg med tåget, och Elna kom med tåget från andra hållet. Sen blev det lite mer mat innan vi styrde mot Sjöbo. Vi kom till mormor och morfar för att fira fars dag, och där blev det självklart också mycket mat. När klockan började bli mycket körde vi hemmåt och så småningom kröp ner i våra sängar. :)

Igår åkte jag in till Lund, och det var ett ruskigt väder, så jag höll mig inne hela eftermiddagen efter skolan. Idag har jag varit på biblioteket, och sedan varit runt och handlat lite nödvändiga grejor. Dock hittade jag inte några skor, men i värsta fall får jag vänta till tisdag, när jag ska till Tomelilla, för på Gustav Olssons vet jag ju att det finns stora skor. :P

Nu är det väl dags för plugg, som vanligt. Men det ska iaf bli skönt med en dag ledigt på torsdag.

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör i ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar