torsdag 26 november 2009

Torsdag..

Första och främst vill jag kommentera att jag tyckte att det var kul att någon kommenterat mitt inlägg, för det är inte ofta! Fortsätt gärna med det :)
Nu sitter jag i mitt lilla rum, och har precis kollat på Bonde söker fru. Och det är ju så sött (inte alla, och definitivt inte Roger!) men Tilde och Stefan är ju bara för kära!! :) Däremot är jag fruktansvärt irriterad på Jonas telefon, som har ringt hela eftermiddagen, och även under mitt tv-tittande.. :/ (Dagens I-landsproblem) Hehe. Men när jag ändå håller på att beklaga mig kan jag också säga att det är så himla irriterande när någon går där uppe, precis ovanför mitt rum, så att det knakar i hela taket (i deras golv). Särskilt på morgonen/kvällen när jag försöker sova.

Idag har det varit väldigt många "sjuka" i klassen, jag anar att det kan ha något att göra med att vi hade simning på schemat.. Men den gick iaf relativt smärtfritt, och matten på slutet var inte heller så välbesökt. Brandlarmet hade gått, och sen hade några då blivit avbrutna i sitt historiaprov, så de fick göra klart det på mattetiden, och resten hade väl gått hem eller något, inte vet jag. Men vi hade hyfsat roligt när vi satt och pratade om upplysningen, "banan och senap-macka" och räknade minuter. :)

Jag har julpyntat mitt rum i veckan, så nu finns här tomtar, adventsljusstake och t.o.m. en gran (som egentligen är en pytteliten en som är klädd med pärlor och presentband). Ja, jag har alltid varit kreativ, och om man inte har plats till en stor gran får man komma på andra alternativ.

Imorgon ska jag till Johanna på tjejkväll, och jag hoppas att det blir skoj. :) På lördag ska jag hem, och på söndag är det äntligen julskyltning, med tillhörande auktion och efterföljande gröt hos M&M. Då vet man att julen är på väg. Det är väldigt mysigt!

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör i ditt livs teater!
Charlotta von Zweigbergk

1 kommentar:

  1. Jag kan säga att jag känner igen mig i allt vad telefonringande och knak i vägg/golv heter ;) haha. Men det är bara att stå ut. Du vänjer dig. Du ska ju bo där ett "litet" tag till ;) hihi. Vad mysigt att du julpyntat, det gjorde vi i söndags och då känns det plötsligt lite varmare inne när allt är kallt ute. Tycker att du verkar ha en klass som är lite dålig på att komma på lektionerna :P haha. ha det fint!

    SvaraRadera