tisdag 6 oktober 2009

Första blogginlägget. :D



Ja, då tyckte jag väl att det var dags att börja blogga. Jag har funderat på det en tid, men tänkt att ingen kommer läsa den ändå. Men det gör väl inte så mycket om ingen läser den, jag kan ju skriva av mig ändå.

Just nu sitter jag i Lund och har precis kollat på sista avsnittet av "mannen under trappan". Den var något konstig, och lite äcklig, men jag har ändå kollat på alla avsnitt.

Det känns alltid väldigt tomt att komma in till Lund efter helgen, och denna veckan var inget undantag. Helgen har nämligen spenderats i Budapest med systrarna. Det var helt underbart, och en resa jag gärna gör om. Även om det bara var en helg, hann vi med en himla massa. Vi hann bl.a. hitta en favoritrestaurang, "Menza" som jag varmt kan rekommendera till alla Budapest-resenärer. Vi hann också ta en storpromenad på hela Pest-sidan och åka en sight seeing-tur på Donau, vilket jag också kan rekommendera, särskilt på kvällen. Vi hade också en söt nattreceptionist på hotellet, som för övrigt hette Farkas, vilket jag tyckte var ganska kul.

Ja, det var en liten sammanfattning om helgen. Nu ska jag väl ta och göra någonting vettigt, som kanske lite skolarbete.. :/ På tal om det fick jag tillbaka mitt första prov på Polhemskolan någonsin, och det var i Naturkunskap. Jag fick MVG, och jag var så lycklig, för det trodde jag verkligen inte!

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar