söndag 25 oktober 2009

Lov. :)

Nu var det väldigt längesen jag uppdaterade min blogg, och nu kändes det att det var dags för ett nytt inlägg.

Veckan har väl gått på som vanligt, dock utan ett enda prov. :D I torsdags hade vi idrott i ishallen och åkte skridskor, vilket inte är det bästa jag vet.. Men det gick bättre än jag trodde, och utan fall. Dock hade jag väldigt ont i fötterna, och blåmärken på vaderna på kvällen. :( Efter skolan kom mamma, och vi lånade en massa böcker på biblioteken och sprang runt i halva Lund och kollade i affärer. Kvällen avslutades lite busigt på macedoncan. :P

När jag vaknade i fredags ville jag verkligen inte gå till skolan, men kämpade mig upp och intalade mig att det bara var en dag kvar innan lovet. Dagen var helt okej, och jag var allmänt knäpp, vilket gjorde den lite roligare för mig. När vi haft Samhällslektionen sprang i stort sett alla ut ur klassrummet, särkskilt jag, eftersom jag ville hinna med en buss som gick 10 minuter senare. Jag såg att bussen stod kvar på stationen när jag kom upp ur tunneln och sprang ännu snabbare för att hinna fram. När jag kommer fram till bussen letar jag efter mitt busskort överallt i hela väskan, och jag blev så frustrerad att jag inte hittade det, eftersom jag inte heller hade pengar ute. Det hjälpte inte heller att busschauffören var en riktig surpuppa. Så det var bara att gå av bussen och ta ut pengar. När jag gått ca 5 meter kollar jag i fickan, som jag redan hade kollat i, och där ligger det jäkla kortet, jag vänder mig om och ser att bussen precis svänger ut från centralen.
Jag är en väldigt positiv människa, och tror att det alltid finns en anledning med allt som sker, men just då, med tåtarna nära, var det väldigt svår att hitta anledningen.
Jag ringde till pappa och frågade om han kunde hämta mig i Sjöbo, och det kunde han, så jag hoppade på 6an som kom bara några minuter senare. Och då kändes alting bättre, eftersom jag faktiskt kom hem tidigare än jag skulle ha gjort annars. :)

På kvällen var föräldrarna, jag och Elin i Ystad och åt på Pizzeria och restaurang Regemente. Vi åt självklart lövbiff, som jag alltid äter där, och som jag VARMT kan rekommendera.

Lördagen började inte så bra, när jag och föräldrarna var på väg till körkortsutbildningen i Ystad ringde mormor och sa att morfar inte var bra, och att han fick åka in till sjukhuset. Vi var på kursen på Sjölin och Lantz, som för övrigt var väldigt bra (den kan jag också rekommendera), och sedan åkte vi till sjukhuset. Eftersom vi inte kunde få reda på så mycket och att inte alla kunde stanna, åkte jag och pappa hem. Vi fick senare reda på att det inte var någon propp, vilket var skönt att höra. På kvällen var vi hos mormor.

Idag hade jag inte tänkt göra så mycket mer än att kolla på TV. Mamma har kört för att hämta morfar, som får komma hem idag. :) Ja, nu börjar körslaget, så nu ska jag bänka mig framför TVn med en filt.

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör i ditt livs teater!
Charlotta Von Zweibergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar