måndag 19 oktober 2009

Måndag..

Helger är redan över, och den har kännts både lång och kort. I lördags hade jag och Elin systermyskväll, vilket var mycket kul. Vi åt svampssås med ris och kassler (ja, alltså mest svampsås) och det var supergott. Vi kollade på körslaget (Heja Lund, där Adamarna är med) och en bra film som mamma hade hyrt. Sen gjorde Elin en god hallonsmoothie, den var toppen!!
ja, sen blev det snabbt söndag, och förmiddagen spenderades mest med mamma. När hon åkt skulle jag gå ut till pappa, och då såg jag att vagnen bakom traktorn välte när han körde, och jag blev skiträdd, men som tur var så blev verken pappa, farmor eller tjurarna skadade. Sen kom det lite folk och handlade tjurar, och jag var duktig och agerade bondmora, som fixade kaffe till köparna. :) Sen åkte jag och Elin till Åhus och tränade på friskis, +poäng där!! Och en lite läskig sak är också att jag och Elin vägde på hektot lika under lördag och söndag, creepy..

Dagen har jag, som vanligt, tillbringat i skolan, och den har varit fylld med samtal, och argument. Och hur schtek och king det än är att röka, så kan jag ändå inte hålla med Philip, men jag fick mig ett gott skratt iallafall. :)
Jag har precis gjort labbrapporten, och den blev inte så bra, men jag vet inte hur jag ska göra den bättre, men jag kanske kan få lite experthjälp av syrran. Nu måste jag gå och diska, och läsa.

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar