måndag 29 mars 2010

Plötsligt händer det!


Xixi & Mint. :)

Våren kom och chockade alla, först i torsdags då jag låg och solade i vår "trädgård" i Lund. Det var sjukt varmt, och jag var lite röd om kinderna när jag gick till stan för att fika och handla lite med Elin. Vi njöt på uteserveringen på Coffe point. Och alla lundabor var ute, hälften satt på stortorget och andra hälften så ut att stå i kön till glasskulturen. Sen hade resten av gänget i huset grillat, och jag joinade dom, fast maten var dock uppäten. :P Men det var mysigt, och det blev lite knasiga kort tagna. :)

Fredag: Morgonen var lite kylig, och jag tänkte att det nog inte skulle bli så varmt, men ki fick jag... Det blev värmerekord i Lund, 19,3 grader, vilket är det varmaste i mars på över 200 år, och det är ju lite ballt faktiskt! :D Det var ganska lugnt i skolan, och vi slutade redan vid halv 2, eftersom sista lektionen var prov, som inte tog mer än en kvart att skriva. Sen blev det hem till Eljaröd med en fet väska. Men vad gör man inte för att komma hem. Dock hämtade mamma mig i Smedstorp, eftersom vi skull handla till festen i lördags. Och behövde gå på toa redan när jag kom dit, men eftersom toan på Ica var sönder fick jag hålla mig, så en hel vagn med varor och 2 mil senare fick jag äntligen gå. :)

Lördag: Städa, städa och laga mat... Innan gästerna kom vid halv 7 blev det bara det som gjordes. men sen blev det en massa prat och god mat. Det var mysigt och trevligt att träffa några av släktingarna. :)

Söndag: Sovmorgon. :) Det blev en slappdag, med rester och mycket sittande. Dock var ju Sara hemma så det blev lite galna upptåg, såklart. :P Klockan 5 kom vi på att det var den årliga palmsöndagskonserten i Tryde med ungdomsorkestern. Men det blev lite krångligt att fixa med bilar och bussar, så vi tänkte skippa det. Men precis innan vi skulle köra och lämna Sara i Tomelilla kom jag på att jag ändå ville dit. Och när vi sen skulle svänga in mot Tomelilla kom Sara på att hon också ville. Så tillslut hamna vi lite tidigt i Tryde kyrka, och fick lyssna på en vacker konsert. Och det blev många kära återseenden, eftesom jag ju faktiskt känner i stort sett hela orkestern, och det var många "gamla" (inte åldersmässigt) som var med.
På kvällen blev det mys med föräldrarna.

Idag har jag gjort lite skolarbete, för sen är det fullt upp resten av veckan. På påskrundan kommer våra Lyck-armband (och vi) befinna sig i Olssons lada i Smedstorp, så kör gärna inom om ni ändå är ute och kör. :) Och glöm inte att ni kan sponsra barncancerfonden, utan att köpa armband, (vilket vi självklart vill att ni också ska göra) på vår insamling: www.barncancerfonden.se/6585

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör i ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar