tisdag 6 april 2010

Perspektiv

Eljaröd-Lund-Malmö-Lund-Tomelilla-Lund-Malmö-Lund-Eljaröd-Smedstorp-Tomelilla-Smedstorp-Andrarum-Eljaröd-Smedstorp-Tomelilla-Eljaröd-Andrarum-Eljaröd-Lund

Det ni ser ovanför är min lovgeografi, och som ni ser har jag mest åkt runt i Skåne, och inte haft mycket oplanerad tid. Jag har levt i en liten väska helt enkelt. Men jag kan inte säga annat än att jag mestadels haft väldigt roligt! :)

Tisdag: Efter en ledig dag for jag till Lund och shoppade lite på Nova Lund, sen tog jag tåget in till Malmö och mötte upp Matilda och Lovisa. Vi fortsatte shoppingrundan på Entré innan vi tog oss till Pärlgrossisten, som faktiskt var dagens ärende. Vi kom på att vi skulle till Panduro sen, så vi tog bussen till Triangeln 17.50, och trodde att de stängde 18.00, så vi var redan stressade när vi kom dit, och sprang runt. Sen när vi inte hittade det frågade vi en man om han visste var det låg, och han berättade att det flyttat till hansakompaniet. Och då tänkte vi att det var kört, eftersom vi har dålig Malmö-koll och att klockan var för mycket. Men tack vare våra mobiler fick vi reda på att de stängde 18.30, så vi letade upp en karta, och sprang. Usch vad trötta vi var när vi kom fram, men det var ju värt besväret, eftersom vi inte kunnat göra armband annars. Sen åkte vi via Lund till Tomelilla och började tillverka armband. Efter många koppar kaffe och cola var klockan 03.00 och då insåg vi att vi inte orkade mer.
Onsdag: Vi fick gå upp tidigt, eftersom YA skulle komma och göra ett reportage om oss, så lagom pigga sprang vi omkring i huset och gjorde oss i ordning. Men det gick bra med tidning, och efter att vi gjort lite fler armband och efter ett trevligt samtal med "Sture" åkte jag till Lund.
Elin och jag åkte in till Malmö vid åtta för att kolla på "battle your thing". Det blev en riktigt rolig kväll, och vi hade kul hela tiden. Vid 11 åkte vi hem till Lund och nannade.

Torsdag: Jag åkte hem om till Eljaröd och packade och hann t.o.m. slappa lite. Sen åkte jag till Smedstorp med tjejerna för att förbereda i Ohlssons lada. Det blev riktigt fint, och vi blev nöjda innan vi åkte till Tomelilla igen. Vi handlade mat (tur att vi inte gör det tillsammans oftare) och lagade den sen hos Lovisa. Vi hade en "ledig" kväll och pratade och förberedde en massa. :)

Fredag: Vi åkte till Smedstorp vid 10, och sen satt jag där till 12.30. Sen åkte jag till jobbet, där vi fått en ny kassaapparat, vilket inte var jätteskoj, men det gick oftast helt okej. På kvällen var HELA familjen hemma, vilket inte är ofta, så det blev en riktig myskväll.


Lördag: Vi åt påskfrukost, och på vägen till Smedstorp hann vi titta inom någon konstnär. Sen satt jag och Lovisa där efter att Matilda åkt hem för att fixa inför festen. Vi pratade lite med en av fotograferna som stod där också, och sen åkte vi hem med alla grejor på bussen, som för övrigt var 20 min sen :( Vi fixade oss innan vi fortsatte mot Matilda på party. Det började lite stelt, kan nog alla hålla med om, men efter lite charader och lekar kom snacket igång. Och tillslut gick det så långt att Johan höll bönemöte (bilden), och lärde oss en riktigt fin dans. Som vi skrattade! Vi pratade (mest sjöng) igenom hela kvällen, och när klockan var närmare halv 4 kom kusinen och hämtade oss. Jag vet inte när de andra gick hem, men har hört att de inte cyklade hem förrän 5, kan det vara så tokigt? :) Jag somnade iaf gott i sängen.

Söndag: Halv 11 började jag jobba, inte helt pigg kan jag erkänna. Vädret var dåligt och vi hade inget att göra så vi ringe Sabine och Sebastian att de inte behövde komma. Men sen kom det folk, och såklart alla på samma gång. Jag var allmänt stressad, och lite av servisen gick i kras. Sånt som händer, men det var inte vad jag behövde just då. När jag slutat jobba hann jag byta om innan vi satte av mot M&M. Där tillbringades kvällen, för mig dock mest i sovande tillstånd.

Igår gjorde jag inte mycket, men det behövdes en sån dag för att jag skulle orka med veckan. Idag har jag också varit ganska pömsig, men jag har ju bara gått i skolan i 3 timmar, och suttit vid datorn hela tiden. Efter skolan blev det en liten shoppingtur, och nu har jag precis städat rummet, vilket verkligen behövdes, och även städat toaletterna, som ingen annan gör. Så nu ska jag skriva ett lite klagobrev till mina kombos!

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar