tisdag 20 april 2010

Vilken vecka...


Ja, nu har det gått över en vecka sen sist, och det beror på att allt har gått i ett.

I onsdags åkte jag till Tomelilla för att klippa mig, men när jag kommer in till Marianne, säger hon: Var det inte i morgon du skulle hit? Och då kommer jag fram till att det inte är den 15e... Så det var bara åt åka hem. Fast bussen gick inte förrän efter en timme. Menmen, sånt händer. Jag lagade iaf mat till föräldrarna, så dom blev nog glada. :) I torsdags fick jag än en gång åka till Tomelilla, och den här gången gick det bättre. Jag blev nöjd med håret, men det känns så kort när jag duschar. Jag fick sen fördriva 2 timmar i Tomelilla innan bussen till Lund gick hem, så jag gick på Bo-Ohlsson, Coop och Ica, roligare dagar har funnits. :P

Fredag: Efter skolan hann jag hem ett tag innan bussen gick, eftersom vi slutade en timme tidigare. När jag skulle gå på bussen visar det sig att jag inte har tillräckligt med pengar så att jag kan komma hem, och en krona för lite för att komma till Tomelilla, men jag kom iaf till Sjöbo. Där fick jag gå hem om till M&M innan pappa kom och hämtade mig. Jag fick göra mig i ordning lite snabbt och äta innan det bar av mot Vollsjö. På Nyvång satt ca 160 sångare spända och förväntansfulla på vad helgen skulle ge, och det var även jag. Vocal six presenterade och sångandet började. De gav oss beröm för att vi kunde låtarna så bra. Vi fick fika och sen fortsatte vi träna inför morgondagen. Vi tio gav vi oss av hemmåt för att hinna sova innan vi skulle vara på plats igen.

Lördag: Klockan halv nio var vi på Nyvång (först av alla). Övningarna fortsatte innan det blev fika. Efter det fick man välja 2 av 4 workshops att gå på, jag valde gehör med Niklas och att se bra ut på scenen med Peder. Det var roligt, och även om jag inte kan säga att "det här och det här lärde jag mig" så vet jag att man lär sig något av allt. Och skoj var det. Innan lunchen hade vi lite tid över, så vi körde lite kanonövningar, så sen dess har jag gått med fraserna "duschkabin, dusch duschkabin, dörrmatta, dörrmatta", "Rikskupong, jag sa rabattkupong", "Äta kött, o, o, äta kött ooo" och "titta på tv, titta på tv, titta på tv, titta på kabeltv" i huvudet, och det är kanske lite märkligt, men det sätter sig fast rejält! Sen åt vi iaf innan genrepet, då YA var där och fotade. Det gick bra och de sista detaljerna finputsades. Vi fikade igen efter det, och vocal six skulle ha sound check samtidigt, och då var det lite svårt för vissa att vara tysta.. Sen började folket droppa in, och man började faktiskt bli lite småpirrig. Konserten började, och roligt var det, älskar att stå på scen och att sjunga med andra! Vi åt innan nästa konsert, och sen kom nästa publik. Denna konserten var ännu bättre, (kanske för att jag redan sett alla nummer i den första konserten, vilket förvisso inte gjorde så mycket). Det kändes faktiskt vemodigt att sjunga den sista sången, för allt slit de senaste veckorna och hårdträning de sista dagarna hade gett resultat, men allt var också över. Det blev mingel efter sista konserten, och många stannade kvar, bl.a. vi. :) Det var väldigt tråkigt att åka hem, men jag var samtidigt både trött och hade ont i halsen.
Det var en jätterolig helg, och jag ångrar inte alls att jag anmälde mig. Jag vill gärna göra något sånt här ikväll, och jag har än en gång får mersmak för att börja sjunga i kör, så vi får väl se vart det leder. Och för er som inte sett Vocal six kan jag bara säga till att ni verkligen bör göra det, de är superduktiga sångare, och dessutom gör de sina konserter roliga. Nu har jag sett 4 konserter med dom, och jag har definitivt inte tröttnat än!

Söndag: En trött liten Fia kollade på Tv hela dagen, förvisso var det faktiskt lite skolarbete också! Sen åkte jag in till Lund. Jag pratade med Erik på bussen, som jag inte träffat på länge, så det var trevligt. Sen handlade jag lite innan jag gick hem. När jag steg in genom dörren var ljudvolymen HÖG, och när jag kom in i köket stoddär ca 25 pers. Och jag hälsade, men gick sen in på rummet. Jag funderade på om jag borde gå ut, och hur jag skulle göra med maten, för jag hade inte ätit än. Men jag gick iaf ut (och då gick de flesta..) Men jag hann prata lite med en engelskman innan han gick. Sen var det ett gäng thai-tjejer, en italienare, en tysk/svensk och jag kvar. Det blev intressanta samtal om språk och olikheter i samhällena. När de gått vid halv 11 var jag utsvulten och värmde sanbbt mat i micron. Och det var minsann gott att äta då! (men det är det ju iofs alltid) :P

I går var hela familjen hemma, och då blir det som det alltid är. Jag och Sara blir dom små störiga småsyskonen, men det är bara roligt. Det blev en mysig kväll! I morse åkte jag in till Lund, och har haft två lektioner. Sen skulle jag till stan och uträtta 4 ärenden, och det blev ett. Och jag var blöt, trött och hade ont i halsen när jag kom hem, så det blev inget Mijapass idag. :( Men det kommer fler!! :D Det var bara en liten uppdatering av veckan :)

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar