måndag 12 april 2010

Skolarbete!

Nu sitter jag i skolan. Jag är i stort sett klar med migrationsarbetet som jag jobbat med på heltid i en hel vecka. Nu sitter jag och pratar om allt från aktier och mycket pengar till Polens president och Anna Anka. Kanske låter märkligt, men övergångarna skedde ganska normalt. :) Veckan har som sagt mest handlat om migrationsarbetet som jag jobbat med på alla lektioner utom tre under veckan.

I fredags var jag, Mathilda, Nelly och Cornelia och åt på Mårtens pizzeria innan det årliga pexet gick av stapeln. Det var inte superbra den första timmen, men sen blev det riktigt bra. Dock var det lite drygt att alla spyxare m.fl. satt och skrek hela tiden. Men det hade jag väl förväntat mig en del. Jag satte mig sen på bussen mot Sjöbo efter att ha väntat själv i 20 min på stationen. Pappa hämtade mig där, och sen kunde jag sova gott i min egen säng.

I lördags gjorde jag nästan ingenting på dagen. Plötsligt var klockan 5 och vi skulle snart åka till kusinens familj vid Ystad. Vi hämtade Sara, som kom med tåget från Ängelholm, i Svarte innan vi kom till dom. Vi fick en liten rundtur i trädgården innan det blev mumsig middag. Till efterrätt blv det IKEA-marrängswiss med 12-chokladsås. Det var riktigt msigt, och vi hade väldigt skoj. Sara åkte lite tidigare än oss, men vid halv 12 åkte vi också hem.

I söndags hände inte heller jättemycket, jag tittade på ett gammalt favoritprogram och jobbade lite med migrationsrapporten. Sen åkte jag till Fränninge Kyrka och tränade inför lördag. Det gick bra, och det är fint med en megakör, härligt! Det kommer bli skoj. Jag sov hos M&M och vaknade ganska pömsig i morse. Dagen kändes seg och det kändes som att rapporten aldrig skulle bli klar, men plötsligt släppte spärren. Och jag vet inte om det är bra, och rätt, men iaf klart. :) Nu ska jag väl gå, måste ju faktiskt göra en del ärenden.

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar