måndag 15 mars 2010

Helgen.

Bild från Tandådalen!
Det är lika soligt i Lund nu. :)


Återigen måndag efter en helgn som gått himla snabbt. I veckan var Matilda och Lovisa här, och efter en tripp till Malmö kunde vi börja göra våra fina "Lycka"-armband. Dom blev mycket finare än vi trott, och nu hoppas vi bara att någon skulle kunna tänkta sig att köpa dom. :)

Fredag: Efter en kortisdag i skolan tog jag bussen hem redan 12.50. På bussen från Tomelilla pratade jag med Butler, skoj, eftersom det var längesen vi sågs. Jag fikade hos min kära farmor innan det blev myskväll med föräldrarna.

Lördag: Det blev faktiskt inte jättesen frukost, utan ganska lagom tidigt. Jag pluggade lite och lagade mat. Och även om jag hade hela dagen att göra mig klar till fyra, fick jag snabba mig massor när det väl var dags. In till Lund och satt på Mormors bageri i en timme innan bussen till S Sandby skulle gå. Men när hela lundatjejligan var samlad tog det ca 10 min till innan bussen kom. Och innan vi nådde vår slutdestination hann den bli ännu mer försenad, och det var en himla massa människor på bussen, trodde inte att så många ville åka till S Sandby.. Men när vi väl kom fram hade vi en mysig och pratig tjejkväll. Sista bussen till Lund gick 2, så den fick vi ju ta. Och tack vare Alexander fick vi en rolig bussfärd hem också (det tyckte nog inte resten av bussen) :P Jag stupade i säng klockan tre!

Söndag: Vid 11 gick jag till Elin och åt frukost med båda systrarna. Sara och jag gick sen till EOS-hallen för att titta på basket. Vi var de enda supportrarna till ÄLI, och kanske kan skylla den stora förlusten på det. :) Men Sara och jag hade kul trots förlusten, och satt och kommenterade allt som hände. Jag snabbade mig sen hem för att hinna till danspasset på friskis, och jag kan rekommendera detta för alla dansgalna människor. Det var en blandning av allt från disco och tango till afrodans. Alltså ett varierande pass som man inte tänkte så mycket förrän efter att man hade rört sig mycket. När jag kom hem åt jag och pluggade, innan jag trött som en koala somnade i sängen.

Nu blir det väl plugg och kanske lite tittande på Skavlan.

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

1 kommentar:

  1. Jaså, trött som en koala? Lät himla kul men är ju också väldigt sant. De sover ju nästan hela tiden. Hoppas det är bra med dig. Jag mår fint, men troligtvis ännu bättre om några timmar när dagens ångestfyllda lektion är över. Vi ses och uppdaterar senast imorgon! Hoppas du får en skön massage. Kramis från sis

    SvaraRadera