måndag 8 mars 2010

Super Bowl och myshelg :)

Ja, nu har dagarna i stort sett bara sprungit iväg! Och vad har hänt? Ja, det är lätt att glömma. I tisdags var gick jag in till stan och handlade present till Elin innan jag gick hem och bakade kakor. På väg till träningen gick jag och Elin inom och lämnade presenterna, och det blev en lite pratstund. Träningen gick inte jättebra eftersom jag måsse lite kasst, men det gick iaf.

Torsdag: Jag var med M&M i fränninge och sjöng med kören där. Och jag hade nästan glömt hur kul det är att sjunga i kör, och den gemenskapen man känner (trots att jag nästan inte kände någon). Och det blev fika och lite samtal med olika nya människor innan vi åkte hem.

Fredag: In till Lund för att ha en lektion innan Lund Super Bowl började. Det är ett megastort evenemang (Sveriges största gymnasietävling, eller nåt). Det var Spyka Wolfes (Katedralskolan & Spyken) mot Polhem pirates. Efter att tjejerna vunnit med 3-0 var det bara att köra för killarna, och slutresultatet blev 6-2. Lovely! Och jag hade en jäkla rolig kille framför mig, och kommentatorerna var skojiga att lyssna på, så jag är glad att jag inte missade detta!
Efteråt gav jag mig av mot Tomelilla där jag efter en snabb ombytning på bibliotekets toalett mötte upp Lovisa och Matilda. Vi åt thaimat, där det var flera kändisar från byn. Sen åkte vi (eftersom det var SVINKALLT) hem till Matilda och åt, spelade spel och pratade.

Lördag: Vi vaknade vid 11, och därmed hade Lovisa och Matilda struntat i sitt Pilates-pass som de tänkt ta. Men det var skönt med sovmorgon och långfrukost. Sen träffade jag mina kära kusinbarn (och deras kära föräldrar, såklart) hos farmor. På kvällen blev det mys framför teven.

Söndag: Uppvaktning för en knasig 70-åring :) på Drakamöllan. Vi blev bjudna på goda mackor och mumsig pannkakstårta, och bjöd tillbaks med lite sång. Efter en trevlig eftermiddag blev det ännu en myskväll med familjen framför teven. :)

Idag har jag bara suttit och skrivit och letat fakta på datorn, då jag har en samhällsredovisning och engelskprov på onsdag, och en inlämningsuppgift i historia tills idag. men jag tror att jag börjar se ljuset långt borta. :) Nu får jag vara social med familjen, eftersom jag ju faktiskt inte är hemma jätteofta.

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar