måndag 22 mars 2010

Äntligen!!

Friidrottarna tränar ute, kioskerna börjar sälja glass, vintergäck och snödroppar växer lite varstans och det är över 0 grader, det kan inte vara någonting annat än VÅREN som har kommit! :D

Fredag: Dagen började med 3 timmars uppsatsskrivning, jippi... Men sen hade vi träning på det muntliga NP i engelska, och det var skojigt. :) Och på idrotten var jag och Janne övertrötta (och trötta) och hade skoj, och troligen hade Tom också skoj åt oss. Alltid kul att glädja andra! :D På kvällen hade jag och Elin mys i hennes lägenhet med Så Ska Det Låta och Skavlan, underbara fredagsprogram!

Lördag: Jag gick över till Elin vid 12, och det visade sig att strömmen gått i kvarteret, vilket inte var så skoj, eftersom hon och kusinen var mitt i matlagningen. Och ingen av dom hade gjort sig klara, och duschat, så vi hann få (smått) panik innan strömmen kom tillbaks 45 minuter senare. Vi hann göra klart maten och duka innan vi blev upphämtade. Vi åkte till Malmö och mötte upp resten av gänget vid Slagthuset. Sen kollade vi på "The Producers" - Det våras för Hitler. Den var superbra, och rolig. Och Kim Sulocki är så liten och söt, och Henrik Hjelt sjukt rolig som superbög. :) Efter föreställningen åkte vi hem och åt middag och hade det trevligt i Lund. Vid 1 åkte vi hem till Eljaröd i dimman. Det blev en riktigt lyckad dag. :)
Söndag: Vi gick klockan 8, eftersom någon fått för sig att det var repris av Så Ska Det Låta då (jag är inte så besatt att jag ser alla repriserna, uten det var dom andra som inte hade sett det). Men det var det såklart inte, men vi var ju ändå uppe, så vi buffla upp oss i sängen och såg det på SVTplay istället. Efter frukosten och en himla massa youtube-klipp åkte vi till Brösarp för att se lite, nu när det var antikmässa. Vi strosade runt och tittade lite innan vi åkte till Kivik och handlade lite på musteriet. På kvällen sjöng jag med Nyvångskören i Fränninge, och det var kul. Sen åkte jag med M&M hem, vi åt kvällsfika och tittade på körslaget till midnatt. :) Men eftersom jag inte började förrän 11.15 idag var det ju ingen fara.

Som sagt började jag sent, och har knappt haft någon vettig lektion, men det blev iaf mycket prat och uppdatering. Nu har jag varit hemma hos Elin och ätit och myst, som vanligt. Och nu chillar jag lite och lyssnar på Arne Würgler, ganska mysiga låtar faktiskt, även om de är på danska. :) Imorgon har jag bara en lektion, och sen bär det av till Eljaröd. :D
Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar