måndag 1 mars 2010

Ny vecka

Då är det måndag igen, och skolan är tillbaka. Lovet har varit väldigt lugnt, och jag har mest slappat och kollat på OS hemma i soffan. :) Vi har så duktiga svenskar!!

Onsdag: Matilda och Lovisa kom och hälsade på. Vi la pussel, åt och PRATADE, precis som vanligt. Och kul hade vi definitivt! Tur jag har er, tjejer!

Lördag: Vid tio var mamma och jag i Tomelilla, och väntade på bussen som jag skulle ta in till Lund. När den inte kom visade det sig att jag hade kollat fel tid. Så när jag trodde att den skulle vara i Tomelilla, var den i Sjöbo. Hmm, :/ Så mamma fick köra mig in till Lund där jag tog tåget vidare till Ängelholm. På tåget var Ida, och efter ett tag hittade vi varandra. När vi kom upp lagade vi mat och pratade en massa innan Jocke åkte till Göteborg med sina baskettjejer. Vid 5 åkte vi tåget till Helsingborg (och Ida fortsatte till Malmö). Vi kom till Röda kvarn lite för tidigt, och fick därför strosa runt lite i stan och köpa lite mumsigt innan bion öppnade. Vi kollade på filmen "Precious", som var väldigt bra, men så jäkla hemsk. Det handlar om en 16-årig tjej som bor i ett ghetto i USA, och hon kan inte skriva och läsa, hennes mamma misshandlar henne och pappan har våldtagit henne, så att hon har fött två barn. Ni kan själva förstå att det inte är den mest upplyftande filmen. Men vi var glada ändå. (och det var gratis) På tåget hem fick pratade vi med några underliga killar, som vi försökte undvika när vi hoppade av. Vi åkte och handlade lite grejer, och vakten på MAXI skrattade lite åt våra blandade inköp. Vi kom hem, och då kom också Jocke tillbaka från Göteborg. Vid ett gick vi ner till tres amigos och hängde lite. När det bara var Sara och jag kvar på dansgolvet, och de skulle stänga, fick vi gå. :) Inom på statoil och handlade glass på hemvägen innan vi slog oss ner framför tv:n och fick se Sveriges 10e medalj tas, underbart avslut på en rolig kväll.

Igår åkte jag hemom till Eljaröd för en sista myskväll innan lovet var slut. Idag har jag gått i skolan mellan 9.45-12.30, som jag även gör imorgon, najs! :)

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar