lördag 29 mars 2014

Jobb, sol och halvmara :)

Efter en härlig dag har det blivit mörkt ute, men inte helt trots att klockan är lite över sju. Och imorgon blir det sommartid, och ljuset kommer att stanna ännu längre om kvällarna.

I onsdags var jag på jobbet från nio till nio, fast de sista timmarna var jag på pubkväll och pratade och hade trevligt med de andra. 
Torsdagen flöt också på med barngrupp och annat fixande innan det var kör på kvällen. 

Igår blev det en del strykning och fixande inför morgondagens söndagsskola. Insåg att jag inte sjungit på länge och satt mig därför vid pianot en timme. Sen efter det kände jag att jag inte varit i stan på minst en vecka och eftersom det var fint väder tog jag en promenad till Ströget och åt lite mat. På vägen hem gick jag förbi ett ställe där man kunde köpa churros med mjukglass, och jag blev så sugen på det, så det fick bli det till efterrätt. :)

Idag har det inte känts som att jag jobbat. Det har varit Halvmarathon i stan, och de sprang förbi Österport station. Så vi var ute om och hejade lite och kollade läget. Och vilket enorm mängd människor. Häftigt att se! Och sen har vi haft både dop och vigsel. När jag slutat tvättade jag och tog sen en promenad i det ännu vackrare vädret. Jag tog mig ner till Nyhavn, och det gjorde jag helt rätt i. Det vimlade av människor, uteserveringarna var fulla och folk satt i trappor och på bänkar. Och ett band satt och spelade på det lilla torget, och de var väldigt duktiga. Riktigt mysigt och det kändes nästan som när man är på sommarsemester utomlands.
På vägen hem blev det en baconlindad fransk hotdog, och den smakade precis som när jag, Fanny och Felicia i stort sett varje torsdag åt på Pölsemannen i Tomelilla. Vilka flashbacks jag fick till den tiden. Men det var då och nu är nu. Och nu har jag kommit hem och ska ta det lite lugnt. :)

Ett soligt Köpenhamn

Mysigt vid Nyhavn

Fulla uteserveringar

Pluras kök-Sicilien, ett underbart program!

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar