tisdag 25 mars 2014

Shopping och besök hemma

Det regnar här i Köpenhamn idag, och inte lite heller. Men jag ska väl vara glad att det är regn och inte snö som hemma i Skåne. Veckan har varit ganska hektisk med en massa som hänt på jobbet. Men det har gått bra och jag har träffat en massa människor.

När jag var ledig i början av veckan var jag först på Fisketorvet, som är ett stort shoppingcenter i Köpenhamn. Där fanns en massa caféer och restauranger, bio och olika butiker. Sen var jag i Torvehallarna, som är som Lunds saluhall ungefär, och gick runt och tittade på all mat som finns i olika former. Jag åt en wrap/omelett med pulled pork som var helt okej, men ingen kulinarisk upplevelse. Men annars var det mysigt där, och det finns som sagt en himla massa mat. :)

Inne i Fisketorvet (den silvriga ringen föreställer ett fiskstim)

I onsdags var vi fem stycken på studentkvällen, vilket var väldigt skoj. :) Förhoppningsvis fylls det på efter hand, men det är bara vad jag hoppas. 
I övrigt har det som sagt varit en hel del att göra, grupper som kommit och hälsat på, begravningar, dop m.m. Så jag har varit ganska slut på kvällarna och bara suttit och kollat på tv och filmer. 

I söndags var jag Maria i ett sångspel som vi gjorde med kören. Det gick över förväntan och var uppskattat av dom som lyssnade. Klockan ett tog jag mig mot Sjöbo för att fira mormors födelsedag. Det var som vanligt livligt med barnen som sprang omkring och de vuxna som pratade konstant. :)

Igår firade jag och Sara mamma, som fyller år imorgon. Så efter frukost på sängen åkte vi till Brösarps gästis och åt lunch. Sen åkte vi till Kivik och gick en liten promenad, och innan jag satte mig på tåget tillbaka till Köpenhamn åt vi milkshake på B&B i Tomelilla. Mums! Vilken toppendag! Och sen på kvällen gjorde jag fika till mina gubbar, och dom var som glada och trevliga som vanligt.

Vackra Kivik

Idag har vi haft långplaneringsmöte på Kastellet, vilket var kul eftersom det kändes att det verkligen gav något. Och nu ikväll har jag tränat på friskis och cyklat hem i ösregn. Nej, det var ingen toppkväll förrän nu efteråt när jag har duschat och inte längre mår illa. 

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar