söndag 16 mars 2014

Home is wherever I'm with you

Söndagskväll och regnet smattrar på rutorna, men vem kan klaga efter den här underbara veckan med ordentlig smak av vår.

I tisdags hade jag inte så mycket för mig, men av en händelse tog jag mig till Christianshavn. Jag åt en glass vid vattnet och tog en promenad, och då såg jag Vor Frelsers Kirke. Så jag tog vägen förbi inom kyrkan, och så var ju tornet öppet... Så utan att jag hade planerat nåt så hade jag gått en himla massa trappsteg och hamnade 89 meter upp i ett kyrktorn, där trappan längst upp ringlar sig på tornets utsida. Lite läskigt var det faktiskt, men ack så vackert!

Utsikt över Öresundsbron

Branta trappor

Där klättrade jag upp :)

Onsdagen flöt på som vanligt, och på kvällen såg vi Million Dollar Baby på filmklubben. Den var bättre än jag trott, trots lite mycket boxningsscener. Men den tar upp många viktiga frågor.

När jag jobbat klart i torsdags tog jag tåget till Skåne och var på finmiddag hos moster och morbror. Trevlig kväll med god mat och gott sällskap. 
I fredags åkte jag till Tomelilla för klippning och fika på bullen och bönan med tjejerna. Och det blev fler trevliga återseende än jag hade räknat med, vilket var väldigt skoj. :) På kvällen blev det myskväll hemma i Eljaröd. 

Igår åkte jag till Lund för 25-års- & examensfest. Och det var för det första längesen jag var på fest, och för det andra ännu längre sen jag var på en såhär rolig fest. Det var kul under middagen, inte många pinsamma tystnader där inte. Och sen satte vi igång och dansa, och slutade inte förrän vi var tvungna att gå. Det känns i kroppen idag, men det var så värt det. Innan festen hade jag bestämt mig för att senast åka hem kvart i ett, men väl där råkade det bli en timme till. Och då var det fortfarande skoj, men jag hade ju en bit att åka, och man ska ju åka när det fortfarande är roligt.

Jag är så lyckligt lottad! Har en massa fina vänner som jag vet att jag alltid har om något skulle hända. Och jag är så glad att jag och mina systrar började (och fortsatte ett bra tag) orientera när vi var små. Vi blev aldrig bra på det, men fick vänner för livet!

Så en riktigt bra helg hemma har gett mig massor med kraft inför en ny vecka i stora staden. :)

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

1 kommentar:

  1. Fina du! Äntligen bloggläsande för min del. Tack för en riktigt bra lördagskväll och måste säga att jag även gillar texten du valt som rubrik :) Home <3 Nu ska jag se till att uppdatera mig om resten. Kram från sis

    SvaraRadera