söndag 6 april 2014

Brännmärken, in i väggen och påskris

En grå dag i Köpenhamn blev lite mindre grå i Svenska Gustafskyrkan idag. :) Men lite stressigt har det också varit. Men back to the beginning of the week.

I söndags efter mässan tog jag tåget upp till Nivå. När jag kom av på stationen var det inte så jättekul, och jag gick längs en liten stig som följde järnvägen. Men sen fortsatte den in i skogen och plötsligt så kom havet. Och vackert var det, särskilt i solens sken. Jag gick ner till hamnen, och där var det full rörelse med folk som höll på med sina båtar, och det luktade olika starka medel, målarfärg och kaffe. :) Sen gick jag lite längs med stranden innan jag gick in till stationen och åkte hem.

Hamnen i Nivå

Stranden
 
Måndagen blev ganska slö och jag tog bara en promenad innan jag skulle jobba. Men där blev det sång under fikan, eftersom en av dom fyllde år. Och inte bara sång, utan bellman. Och jag förstod inte förrän andra gången de sjöng den att det var svenska, och det var bara för att jag hörde att de sjöng Movitz som jag började fundera på om det kunde vara Bellman. :)

På tisdagen åkte jag upp till Helsingör för att träffa Sara. Vi kom fram till att det varken blev så lång restid eller så dyrt för någon av oss om vi träffades där. :) Vi åt gott på Rib House och var ordentligt mätta när vi skulle åka hem.

Onsdagen och torsdagen flög som vanligt iväg och vips så var det fredag. Och efter jobbet gick jag till The library bar där jag mötte upp några svenskar. Det var en jättemysig bar som jag varmt kan rekommendera. Och vi hade väldigt trevligt också, alltid kul att träffa nya människor. Några av oss fortsatte först till donkan och sen till Dalle Valle. Där fyndade vi drinkar för nästan inga pengar. :) Och eftersom det varit en lång dag gick jag sen hem.

Igår var jag ledig och gick till Österbromarknaden, en stor loppmarknad inte långt från där jag bor. Jag hittade dock ingenting, men det kan ju ändå vara lite kul att titta på en massa saker. På kvällen tittade jag på Pluras kök som vanligt. :) Och sen fixade jag lite påskfint i lägenheten, även om det är lite tidigt.
Mitt påskris med små ägg och små fjädrar, allt i Fiastorlek :)
 

Idag har det varit Jesus Christ Superstar i kyrkan. Och det var en väldigt fin tolkning med duktiga rollsinnehavare och finstämd kör. Det var mycket folk som kom och lyssnade, så därför var det fullt upp på kyrkkaffet. Detta resulterade att jag har ett brännmärke på handen från ugnen och att jag gick in i väggen, eller snarare dörrkarmen, och har ont i axeln. Men sånt får man klara. ;) Och sen har jag haft svenska klubben där vi har lekt och sjungit en massa.

Sista måltiden

Pilatus och Jesus
 
Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar