söndag 27 april 2014

Påsk, konsert och möhippa

Då var vi på andra sidan om påsken och i övermorgon är det Valborg. Crazy!

På påskdagen åkte jag hem till Österlen, och vi började med fika på Gunnarshög där vi också shoppade lite oljor och lotion. Vi fortsatte till Smedstorp där vi hann kolla på lite konst innan de stängde. På kvällen fick vi gäster och vi firade Elin med god middag och sång.
Dagen efter körde Elin delar av sitt pass i köket, och vi alla var med mer eller mindre, även gosedjuren blev inspirerade. När Elin åkt till Lund för att ha sitt pass åkte vi och kollade på konst på fabriken i Bästekille och sen vidare till musteriet för att träffa lite gamla kollegor. Vi åkte sen ner i hamnen och köpte lite sill på Buhres och åt glass.
På tisdagen passade jag och mamma underbart söta barn som var så goa och snälla. :)

Elin i solen på Gunnarshög
 

På onsdagen var jag tillbaka i Köpenhamn, och efter jobbet var jag och Elin på konsert på Beta. Det var ett av det banden som jag har velat se väldigt länge, The High Kings. Och jag är så glad att jag fick göra det också. De är otroligt musikaliska och balladerna var vackra så att man rös. Och sen kunde man inte sitta still på de snabba sångerna som var typisk irländsk folkmusik, underbart!

The High Kings


I fredags åkte jag till Lund för att sova där inför den stora dagen...
För igår hade vi möhippa för finaste Elin. Vi körde danspass på Friskis, brunch i solen, skattjakt i Lund, utgång på Hipp och mycket annat. Underbart väder och härligt sällskap. Inte illa! :)

Söta blivande Fru Larsson
 

Imorgon natt eller i övermorgon får jag sen besök av efterlängtade vänner! Som jag längtat! :)

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar