lördag 19 april 2014

Mitt i påsken

Påsken är här, och det betyder såklart jobb alla dagar, men däremot inte lika mycket som jag är van vid. Utöver mässorna är det inte så mycket att göra, så jag har också hunnit njuta av det fina vädret. :)
 
I måndagskväll kom mamma hit och stannade till tisdag kväll. Och eftersom det var en riktigt fin dag i tisdags gick vi runt i stan. Men vi var också på A. C. Perch's tearoom, ett väldigt populärt afternoon tea-ställe i stan. Och vi blev definitivt mätta, och gott var det.
 
Perch's Store Ceremoni

I onsdags var det studentkväll på kvällen, dock inte så välbesökt eftersom det var jättefint väder och mitt i påskveckan. Men jag hoppas på nästa gång. :) I torsdags stängde vi tidigare, eftersom skärtorsdagen är röd dag här i Danmark. På kvällen hade vi skärtorsdagsmässa där vi klädde av altaret. Fint var det.

I går hade vi långfredagsgudstjänt på förmiddagen. Liten och intim, och mycket symbolik. På kvällen hade jag middagsbesök, och efter det kollade jag på det sista av Breaking dawn del 1.

Idag har det varit så otroligt fint väder och runt 16-17 grader. Så härligt, och det tyckte resten av Köpenhamn också. Så alla turister och köpenhamnsbor var ute i stan och i parkerna, och så även jag. Och sen lyckades jag även hitta en vårjacka som jag letat efter länge. Och inte nog med det, den var även nersatt typ 450 kr. Som vanligt när jag handlar... :)

Fredriksberg Have & slottet

Söta fågelungar

Söt, men lite arg fågelunge :)

Äntligen har jag fått se magnolior, påminner mig om fina Lund

Lite folk i Kongens Have
 
Nu ska jag snart börja jobba igen, men det ska bli roligt efter påsknattsmässa är så annorlunda och full av glädje. Och imorgon efter mässan åker jag till kära Österlen och familjen. :)
 
Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar