söndag 13 april 2014

Veckan innan påsk

Då är det söndagskväll igen, och jag sitter och smaskar på finchokladägg som jag fått av grannarna. Ibland är livet bra fint. :)

Mina påskpresenter :)
 
Som vanligt har jag glömt vad jag gjorde på mina lediga dagar. Oftast brukar jag komma på det efter mycket tankeverksamhet. Men inte denna vecka, men det betyder väl att jag inte gjorde mycket vettigt. Kanske rent av slappa Hem till gården-dagar? :o

Men i onsdags var det tillbaka till jobb, och det var verkligen mötenas dag. Det var möten alla tidpunkter överallt. Men vi klarade oss relativt smärtfritt igenom dagen som avslutades med välbehövlig och mycket trevlig middag hos Ingegärd.

I torsdags hade jag också en del att göra, men i mer lagom mängd. Och som vanligt hade vi kör på kvällen, där jag däremot hade jätteont i halsen och trodde att jag skulle få halsfluss. Men när jag vaknade på fredagen hade det nästan gått över. Vilken otrolig lättnad.

Och på fredagen hade jag en rolig dag på jobbet med barnpassning under vigsel och annat skoj. Och sen satte jag mig på tåget till Lund för att träffa tjejerna. Och det snackades och dracks vin och var en jättemysig kväll. När jag sen skulle hem fick jag först vänta i Malmö i 20 min och sen springa till ett S-tåg på hovedbanegården... Men jag hann med och kom till slut, något senare än tänkt. :)

Fina flickor hos Lovis
 
Igår var det en stor vigsel på jobbet, men i övrig inte mycket annat. Och vi var på Irma (mataffären) en himla massa gånger för att vi glömt saker. :) På kvällen gick jag till Tivoli för att hämta ut mitt årskort och hörde att det var sound check på scenen för en konsert med en kille och storband som skulle vara kl. tio. Så jag åkte hem och åt och tog på mig varmare kläder och åkte sen tillbaka. Och det var en jättebra och mysig konsert med en massa låtar jag kände igen. Och jag satt på uteserveringen till en restaurang precis bredvid och kunde dricka varmt istället för att stå framför scenen i ösregn. Men det var kul att se alla som dansade med eller utan paraply.
 
En teateruppvisning på Tivoli som jag gick förbi

Kväll på Tivoli
 
Mads Mathias & Tivoli Big Band
 
Så nu är det nannedags och jag har mycket att se fram emot. Närmast imorgon då mamma kommer hit. :) Och sen planerar jag in olika dagar då vänner ska komma hit. Kul!
 
Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar