tisdag 4 oktober 2011

Österlentur m.m.

De senaste dagarna har varit som sommardagar, helt knas, men skönt. Förra tisdagen fick jag åka hem för att hämta de glömda böckerna, men det var ändå trevligt med en övernattning hos M&M i Sjöbo.

I fredags var jag ute med Lycka-tjejerna på Bröderna M i Ystad. Vi åt väldigt god mat, och vit choklad och halloncheescake till efterrätt, mums! Sen kollade vi på stjärnorna innan vi kollade på en knasig film hos Matilda. En lagom jobbig fredagskväll.

Vid middagstid kom Ängelholmarna till oss, och vi började med lunch på Ingelsta kalkon. Det var buffé, vädret var fint och maten var god, perfa! Vi fortsatte mot Simrishamn där dimman låg så tät så att vi inte ens såg havet, trots att de var ca 10 meter från bilen. Men när vi närmade oss Kiviks musteri kom plötsligt färgerna tillbaka och det blev soligt och fint igen. Vi åkte inom en keramikaffär innan vi gick in i det proppfulla musteriet, men det gick ändå snabbt i kön.
Vi åkte sen ner till hamnen i Kivik för att se äppeltavlan, och den var faktiskt finare nu när äpplena börjat mogna. Det var tjockt med folk på Buhres, så jag och pappa stannade utanför. Innan vi åkte hem åt vi fika i Brösarps backar, så underbart vackert är där. Man är så bortskämd! Vi avslutade dagen hemma med lax från Martins rökeri (lovely!) och jordgubbar och glass. Vi körde en runda TP också, men det var inte många frågor som vi kunde i det tillståndet (trötthet, alltså).

I söndags åkte vi in till Elin i Lund för en härlig eftermiddag med promenad, lunch och fika. Jag och föräldrarna åt sen en god pizza från A pizzeria i Sjöbo. :)

Igår var jag ledig, eller jag skrev på projektarbetet hemifrån. Men jag hann också spela lite på min lilla nästan bortglömda trombon, och det gick trots dålig syreupptagning relativt bra. :) Jag var sen i Simrishamn och åt med mamma, sen körde jag först hem, och sen till Tomelilla. Duktig! :)

Idag har det varit ännu en fin dag, jag har hunnit städa lite, och fått veta att jag har två sponsorer till min gala som är den 10 november, så skönt!

Självklart har tankarna också varit på annat håll. Det känns fortfarande otänkbart, och jag tror inte att vi har förstått det än. Du kommer alltid att finnas inom oss!

Ha det bäst och glöm inte,
Ta tillvara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar