måndag 24 oktober 2011

Dans i danspalatset och lilla Theo

I morse åkte jag och systrarna in till Lund tillsammans, vilket nästan aldrig har hänt en måndagsmorgon. Men det var väldigt trevligt att ha sällskap på bussen.

I fredags tog jag bussen till Eljaröd efter sista lektionen. Jag fick snabba mig att duscha och göra mig klar för tjugo i sex åkte vi mot Vollsjö. Där var det Wollsjö AIF:s fest. Jag satt med föräldrarna, morbror och moster m.fl. och det var mycket trevligt. Vid kaffet var det lottdragning, och vem tror ni åkte hem med en sprillans ny Massey Ferguson? Ja, inte en stor, utan en rehändig liten traktor. :) Sen blev det dans, och jag, Lovisa och Camilla rockade loss till Othellos. Inte förrän tjugo över tolv var det jägardans, och även om jag fick stå över en dans och dansa med Camilla en dans var det roligt, och den slutade med ett (eller fyra) fall där jag trodde jag skulle ramla pladask, men blev upplockad vaje gång. :) Sen gick jag och Camilla på jakt efter någon att dansa sistan med, och det lyckades vi med, det är ju så tråkigt att stå ensam då. Sen blev det, efter att fått dra herrarna till bilen, hemfärd via Näsby.


Klockan tio var jag i Fränninge och tränade med kören, och vi var många och det gick riktigt bra. Trots att spöket inte hade smort dörrarna. Sen samlades alla systrarna hemma på lunch, innan Elin åkte och jobbade. Kvällen blev mysig och vi kollade på "Vi hade i alla fall tur med vädret, igen" och "Himlen är oskyldigt blå", båda var faktiskt bra.

Igår blev det träning för hela slanten, jag och systrarna sjöng en massa, och blev faktiskt inte ovänner en enda gång. Sen blev det storlunch då vi var 8 stycken, men det var bara kul. Vid fem åkte vi till Tomelilla för att träffa den söta lilla nykomlingen i släkten. Och han var för söt, så vi smälte allihop. Sen samlades hela familjen för middag och kollade på "Änglavakt", som dock var mindre bra. Men det var så mysigt, och jag ville verkligen inte gå och lägga mig.

Men nu är det måndagskväll och jag har varit med Tove i stan och ätit jättegod tårta i skolan, härligt. Men! nu måste jag plugga!

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar