torsdag 20 oktober 2011

Plugg och armband

Jaha, snart var denna veckan också gången, ja, det är väl onödigt att påpeka att tiden går så sjukt snabbt! Snart är det lov, och sen är det insamlingsgalan, provning av studentmössa och snart är det väl sommar och student innan vi vet ordet av.

Men nu är nu och sen är sen (även om det verkar flyta ihop mer och mer). Denna veckan har det varit mest plugg till svenskaprovet. Det gick väl okej, men det var lite knappt med tid. :/ Igår var jag hos Lovisa och hade mysigt. Vi gjorde lite armband, åt chokladkaka och såg på bonde söker fru, perfekt efter prov-kväll.
Men på bussen till Tomelilla satte sig en kille bredvid mig, och efter ett tag började jag märka att han kollade på mina anteckningar som jag satt och försökte plugga in. Han började prata med mig och det visade sig att han var teologistuderande från Lomma som ville bli präst. Och sen satt vi och pratade om olika saker inom kristendomen och annat som jag har prov på nästa vecka. Mycket skumt måste jag säga, och samtalet avslutades med att han frågade hur man uttalar Tomelilla, och sen önskade han mig lycka till på provet. Tja, lite udda, men ändå kul såhär i efterhand. :)

Idag har skoldagen faktiskt flutit på ganska bra, och på matten hade jag och Sophie ett sånt flyt så jag nästan blev lite kär i derivata. :) Men sen åkte jag hem och pluggade lite till. Snart åker jag till Elin, mys på det! Och imorgon är det fedefest på Nyvång, och det gillas som tusan. Ses där!

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar