söndag 9 oktober 2011

250-dagars och NAVY-party!

Ja, vilken helg. Jag hade bestämt att jag inte skulla ha något planerat idag, och såhär i efterhand inser jag att det var ett väldigt klokt val. :)

I fredags var vi alla sådär pepp inför kvällen. Men när jag varit i Tomelilla och hälsat på mina gamla lärare, fixat lite och gjort mig iordning var det bättre. Vi började med att äta på Tatung, gott och supermycket mat. Sen gick vi hem till mig innan vi fortsatte till Carlssons Trädgård för att fira att det är 250 dagar tills vi tar studenten!! Det var trevligt, och jag kände många, och det visade sig att en del kände igen mig (kändis som man är). :) Jag och Cornelia funderade på att åka in till Malmö och fortsätta parta, men ringde och fick reda på att de flesta hade 20-års. Så hon åkte hem och jag gick och åt på BK, där jag träffade Josefin och hennes kompisar. Vi pratade och spillde läsk... :) Kvart i 5 somnade jag, ganska direkt får jag säga.

Igår vaknade jag ganska sent och hann bara till Vildanden och tillbaka innan Lovisa och Matilda kom intrillande i mitt rum. Vi laddade upp med Mcdonalds-mat innan vi började handla, baka, fixa snittar, pynta och städa. Vid halv sex blev vi lite trötta, men fick sen fart, och tur var väl det eftersom gästerna började strömma in ca en timme för tidigt. Efter välkomstdrinken var festen igång, och det blev lite trångt i köket, men det var bara skoj. Och framåt småtimmarna blev det även plats för dans, och några gick hem och några kom till. Lycka dansade och mindes tillbaka på Kreta och högstadiet. :) Vid halv fyra blev det en liten promenad (fy sören vad kallt det har blivit om nätterna). Sen la jag mig på golvet i köket medan de andra fortfarande dansade, eftersom min säng var ockuperad av en jättelång varelse (John). :) Dock blev jag beordrad att lägga mig i Kristians rum istället. Så lite över 4 somnade jag i hans säng (ta det lugnt, han låg inte där) ;)




Kvart över 8 imorse åkte de första hem. Och medan de andra somnade om tog jag tillfället i akt att ta en långpromenad i det underbara vädret. Jag tog en massa fina höstbilder och njöt av att det var så lite folk ute, då kan man sjunga högre. :) När jag kom tillbaka efter en timme var de flesta uppe och vi fyllde på vårt förråd med cupcakes och cola, har hört att det är bra frukost. Efter att vi (Lovisa) skitat ner lite mer började vi städa, och efter en lång tid, när vi i stort sett var klara, vaknade också labradoren och någon undrade vem som släppte ut hunden. Haha. Och om det var kaos igår så var det ingenting emot vad det var imorse, hela dagisgruppen hade kommit hit, verkade det som. Ballonger smälldes och de jagade varandra med tomma flaskor och jag vet inte allt. Men jag hade så ont i magen av hur mycket jag skrattade. Sen tog de Rut hem, och jag hade nästan tomt i huset.
Jag städade lite till och sen åkte jag och Elin till Ebbas och åt lunch och hade uppdatering. Mycket mysigt! Sen fick jag faktiskt sova lite, jag kunde knappt hålla ögonen öppna. Nu äter jag släta bullar och pepsi max, perfekt kvällsmat! :D

Ja, nu är det allt lite tomt, när jag har vant mig vid att ha vännerna här hela helgen. Men det får gå. Imorgon är det en ny vecka, och nya möjligheter! Tack för en skitrolig helg kära vänner!!

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar