måndag 17 oktober 2011

Vackert, men kallt!

Ja, precis så är vädret nu. Det är verkligen fint med hösten, men väldigt kyligt. Förra veckan blev jag sjuk och låg i stort sett i sängen i två dagar. När jag kom tillbaka till skolan i torsdags var jag därför lite über och fjantade hela dagen. Men jag hade ett matte c-prov att göra, vilket gjorde dagen lite mindre bra... På kvällen blev det fullt hus hos Elin och Emma, inte mindre än tio personer på torsdagsmiddan, det var längesen.

I fredags åkte jag till Simrishamn och mötte upp mamma, vi köpte doppresent till lille Olof och hyrde filmer. När vi kom hem blev det myskväll med Sammys äventyr (sjukt söt) och Skavlan. :)

I lördags städade vi och handlade innan föräldrarna åkte till Haväng. Jag fick däremot besök av bästaste Lovisa, och det blev ännu en myskväll, men denna gång med Hur många lingon finns det i världen. Sevärd film, både rolig och sorglig.

Igår åkte Lovisa hem, sen satt ejag mig i soffan och läste ut Bara vanligt vatten. Jag behövde egentligen plugga, men får skylla på att Kajsa Ingemarsson är en så bra författare, alla hennes böcker är så bra! Sen kom föräldrarna hem och jag och mamma tog en tur till Knäbäckshusen, där var väldigt vackert. Dock fick det bli en kort visit eftersom vi skulle hem och ta in kor. När vi kom hem var korna dock redan intagna, och vi körde iväg igen. På Götes parkering körde jag nästan över en man och en fin bil, men ingen skada skedd. :) Sen åkte vi till Haväng och gick en runda, så underbart fint! Jag älskar Österlen (förutom när man inte kan ta sig fram pga av snö). På kvällen blev det plättar och glass, samtidigt som vi så på Moraeus med flera. Härligt!

Och nu har denna dag också gått. Vi fotades i skolan idag, och det gick sådär bra med utklädnaden eftersom ca halva hade och halva inte. Fast dest roligare blir ju resultatet, halvkaos. Nu har jag pluggat en massa, och kollat på Grey's anatomy och sista avsnittet av En andra chans som hade en mycket mer sorglig avslutning än jag väntat. Men nu blir det ännu mer plugg...

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar