måndag 26 september 2011

Äppelmarknad och annat.

Även om hösten för det mesta är riktigt ruskig har den definitivt sina vackra dagar med ett underbart ljus (särkilt på Österlen). :D

Nu har Lovisa bott hos mig i Lund i två veckor. Trångt kan man tro, men det har faktiskt gått utmärkt, och det känns redan väldigt tomt utan henne. Men jag har bjudit hit henne närhelst hon kan. :)

Fredag: Pappa och jag åkte på för-öppet hus på Kuskahusen. Vi kollade på tavlor och pratade en massa (och åt, såklart). Det var väldigt trevligt. Sen gjorde jag klart min fotobok med byggnader i Europa, ska bli kul att se hur den blir.

Lördag: Tidigt gick jag och pappa upp för att åka till Kiviks äppelmarknad för kanske åttonde året. Vi förberedde för den stora kön, och med all rätt, det var en hel massa som handlade. Jag och pappa stod i vars en kassa och fixade med pengarna. Trots värme och en massa rök i ögonen var det så härligt, jag tycker verkligen att det är roligt. Senare kom även vännerna från entrén och pratade lite. :)
På kvällen åkte jag och Sara till Elna och Ola och hade ordentlig myskväll. Det blev pizza, sing star och chokladpudding. Underbart!

Söndag: Jag sov fram till 10 och åt sen frukost med systrarna och pappa. Vi ett körde jag och Sara till Kivik för att gå på äppelmarknaden. När vi kom in spelade Kalle Moraeus, han är så liten och rolig, och riktigt musikalisk. Han avslutade hela konserten med Koppången på fiol, Sara och jag grät nästan så vackert det var. Den enda låt vi saknade var Beatrice, men den hörde jag i lördags. :) Sen gick vi runt och handlade och vann lite på lotterier, och åt självklart supergoda hamburgare. Innan vi gick var Lasse Kronér, Janne Bark och Tina Ahlin på scenen och hade lite "publiken bestämmer låtar". Mycket roligt, och Danne Stråhed som stod i publiken fick också hoppa upp och sjunga. Sen försökte Lasse få alla att dansa, men en i publiken ville inte, så han gick ner och skulle säga till, då började han springa, och Lasse efter. Han genade mellan Sara och mig och var nära på att meja ner oss. :) Jag filmade, så skoj att kolla på. :)
På kvällen blev det BingoLotto innan vi hämtade mamma vid tåget i Hässlehåla.

Dagen har inte börjat ultimat, jag har glömt min filosofibok och papper + min kalender hemma, och jag har prov på fredag... Sen hade jag glömt skriva ut en inlämning, jag höll på att inte få någon tallrik i matsalen och ska skriva 3-5 sidor på mitt projektarbete till på måndag. I love it!

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar