torsdag 9 september 2010

Helg.. vecka.. snart helg igen..

Ja, det är otroigt vad tiden går snabbt!! Vi är snart i halva september, och jag och Cornelia tror fortfarande att det är augusti...

Förra fredagen hade vi "lära känna-lekar" i skolan, och det var väl ganska trevligt. Efter en fika med Elin och Elin åkte jag hem till Eljaröd. Pappa och jag kollade på Doobidoo och lite annat, sen var det till att nanna.

I lördags var jag på kören, härligt att vara igång igen. På eftermiddagen åkte pappa och jag ut och kollade till korna, och jag tog en massa bilder när jag ändå var framme och klappade de små tjurarna. :) På kvällen bestämde vi lite hastigt att vi skulle på bio, och ringde PeGe och frågade om han också ville följa med, så vips var vi tre i tomelilla. Vi kollade på "I rymden finns inga känslor", och den var rolig och lite tänkvärd. Sen blev vi bjudna på fika hos Per, och efter att vi tittat igenom alla bilder från både vårfesten och höstfesten, och diskuterat vems man, fru, barn eller halvkusin alla var, åkte vi hem.

Söndagen bestod mestadels av jobb, vilket var helt okej. Först hade vi ett stort sällskap på 30 afrikaner, stressigt, men också roligt. Sen kom Elin och dagen flöt på i lagom takt. Pappa hämtade upp mig och vi åkte till Sjöbo. När vi lämnat av pappa i fränninge, var jag inne om på snabbvisit hos M&M innan jag fortsatte till Lund. Där var det söndagsstek hos Emma och Elin, och jag hann prata lite med dom innan jag cyklade hem.

Vecka har bara sprungit iväg, i måndags fick vi se ett roligt skådespel av Magd på svenskan. På kvällen var jag hos Lovisa och gjorde smycken med Lycka. I tisdags var jag och mamma och fikade innan träningen, sen åt vi hemma hos mig. Igår var jag på nova och shoppade lite innan jag var på Veckans bonuspass på friskis, som denna gång var "Wild&Crazy", mycket roligt! Idag är det springdag med juniorerna, men får se om jag bara tar en promenad innan middagen. :)

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar