måndag 20 september 2010

Valet är över...

Äntligen, den senaste tiden har det bara varit valprogram och idol på tv. Jag såg en rolig bild idag i Metro, det stod "Valfirande" som rubrik, också var det folk som jublade när de såg en val. Fiffigt... :)

Fredag: Lovisa och Matilda kom till Lund när jag stått och väntat så länge att två 171:or redan kört förbi mig (de går ca var 7e minut). Men vi hoppade på nästa och gick av vid Pärlgrossisten, och där hängde vi ganska länge, men tillslut fick jag dra med mig dom andra ut, för att vi skulle komma hem någon gång. Alla var hungriga, men hade ändå bestämt sig för vad de ville äta, men efter lite flamsande runt i Malmö blev det Pizza hut, mycket gott. Väl tillbaka i Lund handlade vi på oss lite mer innan vi gjorde lite smycken. Vi hade dock knappt börjat innan jag fick kasta ut Lovisa och Matilda för att de skulle hinna med bussen. (De blir inte stressade förrän det nästan är försent).
Jag gick då till Vildanden för att fortsätta kvällen med ost och vin (ja, det blev inte så mycket dock) Men vi lekte med Mimmi och spelade filmspel på tv:n. Mycket bra avslutning på fredagen.

Lördag: Jag och systrarna började dagen med att gå till friskis (jag blev väckt klockan 8 av gubbarna som la grus precis utanför mitt fönster, grr). Men passet var fullsatt och det var otroligt roligt, och alla var nöjda med att jag tvingat dit dom. :) Efter frukost på Vildanden åkte vi vidare mot Ängelholm. Vi fikade på en riktigt god moussetårta innan vi åkte hem. Vi systrar sjöng julsånger ur saras nya bok. Det kändes lite skumt, men det är iaf höst och ruggigt. Till maten kollade vi på "Shutter Island" som vi trodde skulle vara jätteläskig, men det var mer än psykologisk thriller, den var dock riktigt bra! Sen fastnade jag och sara framför tv:n till halv tre...

Söndag: Elin åkte hem tidigt, men när vi andra gått upp och åt frukost kollade vi på "Ice Age 3", ganska stor skillnad från "Shutter Island", men väldigt rolig. :) Vi blev bjudna på mat hos Dorte innan vi åkte till världens nyaste IKEA och shoppade, eller ja, jag köpte bara några galgar för 15 kronor. Sen var det dags att åka hem, men att hitta till maria, där jag skulle åka till Lund ifrån, var lättare sagt än gjort, men jag hann iaf med tåget. I Lund spöregnade det, men som tur var kom mamma som en räddande ängel och hämtade mig, och det blev sen en mysig kväll med henne och Elin.

Idag har jag varit i skolan som vanligt. Underbara Sofie har kommit hem och det var härligt! :) Eftermiddagen gick åt till att städa undan i huset, lägga saker i kassar och skicka ett litet surmejl till ägaren av sakerna, men jag ser ett ganska bra resultat, och hoppas (dock inte för mycket) på att det snart ska bli ännu bättre. :)

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

1 kommentar: