söndag 12 september 2010

Söndag igen.

Ja, då var helgen nästan slut. Det känns klart lite trist, men jag ska inte deppa ihop för det. :)

Fredag: Det blev filmkväll hos Cornelia med tjejerna. Vi kollade på Barnhemmet, som inte var så läskig som jag trodde, utan faktiskt väldigt bra. Sen kollade vi på Eden lake, men den var inte så bra och ganska rå, så vi stängde av efter halva. Sist kollade vi på Zombie land, som var ganska rolig, men när halva filmen hade gått insåg jag att jag var den enda som var vaken, så det var tur att det inte var en skräckfilm. :) Vid tre gick vi och la oss, mycket trötta.

Lördag: Jag och Cornelia åkte till Lund, via kävlinge vid 10. När jag kom hem tittade jag lite på idol, men somnade sen ganska snabbt och sov några välbehövliga timmar. Vid tre cyklade jag mot Vildanden för att hjälpa Elin och Emma inför kvällen, men innan jag hunnit dit ringde Sara och Jocke och frågade om jag ville hänga med till stan, så jag parkerade cykeln och åkte med dom. :) Efter god mat/fika åkte vi hem till mig och satt och sjöng lite innan vi gjorde oss i ordning. Inflyttningsfesten var trevlig, och det blev mycket prat med vännerna, men också med nya människor. Vid ett var alla ganska trötta, inte minst jag, så alla som var kvar och inte bodde på Vildanden begav sig hemmåt (Sam, Cristian och jag). Efter en kort cykelfärd slängde jag mig i sängen och vaknade inte förrän klockan ringde halv 11 idag.

Nu har jag städat lite, vilket var mer än behövligt. Snart kommer Matilda och Lovisa hit, och det blir lite armbands/halsbandstillverkning. Skoj, skoj. :D

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar