tisdag 31 augusti 2010

...17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27

Den 28 augusti är ett datum som varit bokat väldigt länge, för då var det nämligen PeGes kräftskiva som gick av stapeln! :) Mer om detta snart...

Fredag: Jag och systrarna Nilsson hade minikräftskiva på Vildanden. Eftersom maten blev sent inhandlad och kakan skulle bakas blev det lite senare middag än vi tänkt oss, men vi knaprade på lite kexs och vindruvor så länge. :) Även om kräftorna var lite varma och värden utsåg sig själv som dålig var stämningen på topp. Elin kom inom och hälsade på innan hon for vidare till nollningen, men kom ganska snabbt tillbaka igen. Innan värden däckade i soffan (OBS, inte pga alkohol, utan endast sömnbrist) hann vi prata och skratta så mycket att jag hade ont i magen när jag cyklade hem i den otroligt kalla natten!

Lördag: Än en gång tog jag rikting mot Vildanden för att äta frukost med Emma, Elin, Elin och Patrik. Härligt med storfrukostar. :D Men jag och Elin fick tyvärr lämna de andra för att åka till sjöbo med Ida. Vi inhandlade mat till kvällen och satte sedan av mot Eljaröd. Det blev mycket fix, och en timme innan vi skulle iväg var stämningen inte riktigt på topp, men mirakulöst nog omvandlades den på en halvtimme, och vi blev som galna. Vi körde till PeGe i Idas lilla bil, som skrapade lagom mycket pga av tyngden... Vi blev mer och mer stissiga och uppjagade, och innan vi stått upp på bänkarna och dansat första gången var vi ordentligt galna. Men efter det blev vi lite lugnare. Men kvällen hade många snapsvisor att bjuda på, som vanligt, och vi var självklart dem som fick upp alla på bänkarna. ;) Dansen började, och det var precis lika galet som vanligt. Kvällen gick snabbt över till natt, och Whendays hade spelat sin sista låt för denna gång. Men vi gick inte hem för det, för efter att vi ätit nattamat sjöng jag och Ida igenom hela Kims pärm, och tog hand om Wendy! Men även PeGes fester tar slut, och Ida och jag gick hemmåt. Tur nog var det fullmåne, så att vi kunde se något, och eftersom det var en helt stilla kväll kunde vi nästan höra vad de som var kvar i Ludaröd sa när vi var hemma, knasigt! Det var än en gång en underbar fest, tack alla!!

Söndag: Trötta pallrade vi oss upp ur sängarna och åt frukost. Eftersom systrarna skulle iväg på nollning och Ida skulle iväg åkte de tidigt på eftermiddagen. Men sen kom föräldrarna hem, och det blev en myskväll i kyrkan, där vi lyssnade på Staffan och Marita. :) Dock kände jag i mitten av konserten att mina ögon ville stänga sig, men jag fick ett tuggummi att tugga på, så då vaknade jag till igen, och kunde njuta av den härliga musiken!

Ja, nu har veckan börjat igen. Idag var jag och Sofie på Mormors på vår håltimme, och skulle plugga, men det blev en massa annat prat istället. Så nu får jag väl göra det som inte gjorde...

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar