torsdag 26 augusti 2010

Malmöfestivalen m.m.

Då är snart denna skolveckan över, och helgen riktigt nära. Förutom att det har varit otroligt mycket strul med våra scheman har veckan varit helt okej.

Fredag: Jag och Lovisa åkte in till Malmö, och när vi ätit klart mötte vi upp lilla Ina. :) Vi gick runt och kollade på folk och pratade. Vi var osäkra på om vi skulle se Perikles, men innan vi visste ordet av det var vi uppe och dansade på borden och ledde tåget, som riktigt många hängde på. Det var riktigt skoj! Vi fick dock sluta ganska tidigt, eftersom tåget mot tomelilla gick. Men hade det inte gjort det hade vi inte träffat dansken som ville bjuda mig på "en lillen en", vilket jag dock tackade nej till. :)

Lördag: Jobb hela dagen, och på kvällen fick vi gäster, så det blev grillning och mycket prat. :D

Söndag: Det regnade HELA dagen, men jag och Lovisa hade redan bestämt oss för att åka till Malmö. Och när vi kom till Malmö sken solen, helt perfekt. :D Vi satt på Subway och tittade på folk i ca en timme, sen kollade vi lite på Lars winnerbäck, men sen fortsatte vi vidare. Vi gick runt och försökte hitta andra scener, men lyckades inte så bra. Men vi hittade 60-talstältet där Liverpool spelade, och det var riktigt bra! När vi tagit tåget tillbaks till Lund var vi riktigt hungriga, så vi gick till BK, men det var stängt, så vi gick till Macedoncan, men nä, det var också stängt! Så vi fick gå till Max, men vad gör man inte för lite mat. :) Så klockan 20 över 2 var vi i säng, och riktigt trötta!

Resten av veckan har bestått av träning och skola, och jag kan inte förtså att det redan är helg igen, och den efterlängtade PGfesten. :D Jag kollade precis på bilder och filmer från när vi var i Tandådalen, och jag längtar tillbaka lite.. Vi hade så fint väder, och så himla fin stuga och mysiga kvällar. Detta året får vi väl se hur det blir med den saken, jag har ju blivit erbjuden plats i Östgötarnas stuga... ;)

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

1 kommentar:

  1. Ha en riktigt go helg. Själva ska vi jobba för fullt då vi näst intill har fullbelagt i helgen. Vår blogg är www.kuskahusengardshotell.blogg.se

    kram Anette med familj

    SvaraRadera