söndag 9 maj 2010

Längesen!

Ja, nu är det längesen, och det känns som att det gått riktigt lång tid sen siste april, men det är ju bara lite mer än en vecka.

Valborg: Den enda planen inför kvällen gick i stöpet pga att någon redan blivit för full vid halv 7, lite drygt. Men efter att ha traskat runt i lund tog jag bussen till Parantesen där det skulle vara Block Party och jag skulle träffa Mint. Men hon dröjde, och jag gick runt lite till, men när jag inte orkade vänta längre gick jag till Stadsparken och sen mötte upp mina kära vänner som kom med tåget. Efter att vi varit i Stadsparken i ca 1½ timme var vi på väg hem, men hann inom en stockholmsfest också innan vi tog tåget mot Dösjöbro. Vi traskade sen till Annelöv där det skulle vara fest, men när vi kom fram satt där 3 25-30 åriga killar och rökte och åt saltgrodor, så vi gick ganska snabbt därefter. Vi var också lite inne på en annan fest, men sen skulle alla vidare därifrån. Vi somnade hos Nelly efter en tröttsam promenad.

lördagen vaknade jag tidigt och tog tåget in till Lund innan jag åkte till Tomelilla. Sen var jag i Äsperöd och kollade på match mellan FC Österlen och Äsperöd. FC vann med 5-0. På kvällen var hela släkten samlad hos M&M, och alla var galnare än vanligt, så det blev mycket skratt den kvällen, trots att de flesta var ganska trötta.

Måndag: Efter skolan åkte jag och tjejerna till Vår Ruset i Malmö. Det var ca 9000 deltagare, alltså fullt med folk. Det var jobbigt, men roligt att springa, när vi kom i mål fick vi en massa gratisgrejer, och fick lyssna på Peter Siepen, skoj. Men eftersom det inte var det bästa vädret åkte vi hem till Elin ganska snabbt och mumsade i oss picknicken som ingick.

Tisdag: Hastigt bestämde vi Lycka-tjejer oss för att träffas, och plötsligt satt jag på bussen mot Tomelilla. När vi kom fram och skulle börja göra armband insåg vi att det saknades en sak som man måste ha på armbanden, så vi försökte leta upp det i butikerna i Tomelilla. Men när vi inte hittade det gick vi på bio istället. :) Det blev Remember me, som var riktigt bra, och så sorglig.

Onsdag: På kvällen blev jag hembjuden till Elin på middag och sen sjöng vi en massa innan vi gick en liten runda. Myspys. :)

Torsdag: Springdag, så jag var och åt middag hos Elin och Patrik. Också mycket trevligt, som vanligt!

Fredag: I skolan hade vi vattentramp och flytning, och det gick helt okej, även om det var jobbigt att flyta och att det gjorde ont i nacken. Men hela klassen klarade iaf att få den högsta poängen. :) Efter skolan åkte jag hem till Eljaröd och mös med föräldrarna. :D

Lördag: Vid två kom jag till Lund (fick gå från lundagård till centralen, eftersom bussen gick sönder) där Jocke hämtade mig. Sen åkte vi till Ängelholm. vi handlade och fikade och sen blev det mys på kvällen med fars och Julia. :)

Idag har jag varit i Skäralids nationalpark med delar av juniorgänget. Jag kom dit vid 12, då de andra hunnit fika och kolla på fåglar. :P Sen började vi vår vandring, och början var rakt uppåt, sjukt jobbigt innan vi nådde toppen. Men väl uppe gick det bra, och jag och Elin höll täten nästan hela tiden. Efter ca halva rundan skulle vi leva vildmarksliv och inte använda vanlig grill. Så med hjälp av lite ved och några tändstickor hade vi en fin liten eld som vi kunde elda korvarna i. Det gick helt okej, och korvarna blev i stort sett genomeldade. :P Efter att Patrik lämnat spår i gästboken fortsatte vandringen, denna gången nerför, men såklart var det en backe till att bestiga innan slutdestinationen. Det var jobbigt, men utsikten därifrån var jättefin och vi stod alla tysta och beundrade naturen. När vi gått hela rundan köpte vi glass innan vi tog bussen hem. Det blev en trevlig dag, men just nu är jag väldigt trött och luktar rök, trots att jag duschat. :/

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar