måndag 17 maj 2010

Inget roligt väder. :(

Idag är det måndag, inte tjoho, men med tanke på att jag redan slutat skolan är det inte så farligt (trots att jag gick upp halv 7). Ja, som sagt, en och en halv lektion idag, som inte gav så mycket.

Jaha, vad har hänt sen sist? Ja, inte mycket, har kunnat stryka ett prov på min "prov kvar till avslutningen-lista", vilket var skönt när det väl var gjort. Nu är det bara 5 prov kvar och en inlämning de sista 25 skoldagarna.

I torsdags var jag hemma i Eljaröd. Jag kollade lite på barnen i Bullerbyn, och fick myskänsla på det gamla, att det verkade så mysigt förr. Och sen när jag skulle ropa på pappa genom fönstret när han stod och stängde, så fick jag ändå en liten sån känsla av hur det var förr på landet. Vi körde ut och fikade hos Per innan pappa och jag åkte till kusinen i Öja. Det blev en mycket trevlig kväll med massa god mat, och det var jag som stod för versen i gästboken. :)

I fredags jobbade jag i nästan 8 timmar, vilket är ganska jobbigt som servitris, särskilt om man är är smått underbemannade i personalen. Eller, det var vi egentligen inte, men som vanligt var där nästan ingen på 2 timmar, och sen kom alla samtidigt, så jag fick springa gumpen av mig. Och efter en lång dag på jobbet fick jag cykla hem 6 km, (jag cyklade dit också, såklart) :P Men det kändes i kroppen när jag kom hem och satte mig i soffan. Det blev en tv-tittarkväll, eftersom jag var själv hemma och inte hade så mycket annat för mig.

I lördags gjorde jag inget särskilt, vi åt pizza och hyrde filmer, och sen var Per inne om och drack kaffe. Filmerna var bra båda två, vi hyrde såklart en Wallanderfilm "läckan" (där vi faktiskt känner han som blev skjuten) och sen "Så olika" som inte var alls som jag tänkt mig, men ändå bra.

Igår var jag på LELs uppsättning av Aida. Det är 5e året vi är och tittar på LELs musikal nu, och denna höll definitivt måttet, och jag kan nästan sträcka mig till att säga att denna var den bästa. Att det var den musikalen spelade in mycket, för jag har inte sett den innan, men huvudrollerna och kören och musikerna och alla var väldigt duktiga! Bra 5års-jubileum!

Nu har jag ont i huvudet och är trött. Och det känns som om jag aldrig blir riktigt frisk. :( Och nu har jag varit hemma hos föräldrarna Hosta, så det gjorde det nog inte bättre. Men det ordnar väl sig. Imorgon ska jag och mamma titta på klänning i Kristianstad, hoppas vi hittar någon!

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar