fredag 28 maj 2010

BBQ-party m.m. :D

Ja, då har veckan gått och det är helg igen, och samtidigt som det känns som att Lundakarnevalen tog slut igår, är jag helt slut efter den här veckan.

Tisdag: Efter skolan åkte jag till Malmö med "juniorerna" för att springa Blodomloppet. Det var ganska kul, kan dock säga att Vårrusets bana var lite roligare. Men efter att alla kommit i mål (och tagit alla saker i rätt ordning) bar det av mot Södervärn med två stora matkassar. Vi åt och pratade, och plötsligt var klockan strax innan tio, så vi fick gå mot bussen. När jag la mej i sängen vid halv tolv var jag lagom trött.

Onsdag: Efter skolan var det BBQ-party i trädgården på Hökvägen. Till en början var vi inte så många, men sedan kom och gick det folk under hela kvällen, så vi hade en hel del besökare. Från 2-6 var det bara jag och ca 15 asiater, och eftersom japanska och kinesiska låter likadanst för mig kändes det som att alla förstod varandra. Men när någon frågade en annan kille vad texten på låten vi lyssnade på, och när de frågade vad olika saker hette på de andras språk insåg jag att det inte var så. Men det blev många djupa diskussioner på engelska. När det sen plötsligt dyker upp en svensk bland alla människor, fick jag lite svårt med den svenska grammatiken, och bara att inse att han var svensk och pratade svenska var klurigt. Men det är ju positivt när det är så. Det blev en härlig eftermidag/kväll med många nya människor (dock hade jag faktiskt träffat två av dom innan.) ;) Och när klockan var 10 hade de flesta gett sig av hemåt. Och då var det dags för mig att plugga historia...

Torsdag: Eftersom Henkan var sjuk blev det inget historiaprov, vilket var MYCKET irriterande, eftersom jag pluggat som en galning! Men jag kunde inte göra så mycket. Men jag och Cornelia var i skolan mellan 10 och 2 och hade 50 minuters lektion, snacka om ganska meningslös dag! (jag aktar mig för att skriva att dagen var helt meningslös, då den faktiskt är en del av mitt liv.) På kvällen var det spring/mat-dag med gänget, och jag sprang faktiskt den utsatta femman. (ganska stolt, faktiskt!) :D Och sen blev det god mat hos elin.

Idag har jag gjort 3 NP i tyska mellan 8.15 och 12.00, vilket inte var jätteskoj. Men det kändes ändå helt okej, för att vara tyska. Idrotten var inte så givande, och klassen var helt tokig, då Tom inte var i salen, och jag var rädd att jag skulle få en boll i huvudet eller bli påkörd av en liten mattvagn med en stor Johan på. ;) Men nu är jag hemma i Eljaröd, och imorgon kväll blir det livat. :) Däremot bävar jag lite för nästa vecka, då Mint ska åka hem! :( Snyft!! Men jag kan inte gör så mycket åt det heller.

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta von Zweigbergk

1 kommentar:

  1. Hej gumman! Var alldeles för längesen jag läste din blogg. Ska börja göra det ordentligt igen. Tack igen för ikväll - väldigt trevligt och precis vad jag behövde! :) Bra det där du skrev om att det var en ganska meningslös dag och att den inte var helt meningslös eftersom den tillhör ditt liv. Så tänker en sann optimist och det är ju du ;) Ska bli kul med bröllop i helgen och snart är det sommarlov från skolan! Kramis från sis

    SvaraRadera