tisdag 25 maj 2010

Karneval! :)

Nu sitter jag i skolan och har datorkunskap. Och eftersom jag sitter här förstår ni att det inte är väldigt ansträngande. Ute blåser det sjukt mycket, men solen hittade precis fram på himlen, så vi hoppas att den håller sig framme till ikväll, då jag och 10 av vännerna ska springa Blodomloppet i Malmö.

Fredag: Eftersom jag tänkte att det skulle bli en hemmakväll ensam på Hökvägen köpte jag en massa godis och tacos till kvällen. Och trots röran i köket och förvirringen bland människorna var det ganska skoj att laga mat. När jag bytt om och tänkte ta en tur ner till Karnevalen ringde Elin och Elin och frågade om jag ville följa med dom ner. Så vi gick ner tillsammans och tittade på Rufus Wainright och Amanda Jensen. Och eftersom vi trodde att Amanda skulle börja 45 min innan hon gjorde det stod vi typ 10 meter från scenen och såg superbra. :) Och vi tyckte att det inte var så mycket folk, men när vi gick ut insåg vi hur många där faktiskt var. Efter ett avsnitt av Så ska det låta och när grannarnas starka bas tystnat sussade jag sött i sängen.

Lördag: Vid ett gick jag och Elinarna ner till stan och kollade på karnevalståget, det tog lite längre tid än vi trott, och vi hann göra lite ärenden innan det kom. Sen hade vi lite bråttom och var tvugna att gå efter halva tåget, eftersom vi skulle befinna oss på Linero kl. 3 (vilket vi dock inte hann, men det gjorde inte festfixarna heller.) :P Så efter en promenad i den stekande solen var det skönt att komma fram. Det var riktigt fint där ute, precis vid rapsfälten. När vi kom dit satt där tre killar som vi inte träffat förr, varav en i endast kalsonger, men jag tror inte han hade planerat finbesök. ;) Men det gjorde att vi bröt isen ganska snabbt. :) Det blev sen grillning när resten kommit, och eftersom tre 25-åriga killar tog på sig att grilla tänkte man ju att de hade koll på läget, men tji fick vi. Tack och lov hade de ju oss, så efter en tur till affären för att köpa mer kol och efter att vi flyttat maten på grillen några gånger och ca 2 timmar senare var maten klar. Tyvärr fick vi säga adjö ganska tidigt, då vi skulle vidare hem till Elin.

Där droppade det in fler och fler tjejer och till slut var vi 3 elin, 2 emma + 3 till. Vi babblade på som vanligt och åt lite snacks innan vi drog in till Karnevalen. Där tittade hälften av oss på konserten (eller ja, pratade och hade den som bakgrundsmusik) och andra hälften var och åt munkar. :P Efter några matstopp på hemvägen var vi mätta och tretta. :)

Söndag: Eftersom jag trodde att Matilda och Lovisa skulle komma vid ett hade jag inget särskilt planerat, men eftersom det det visade sig att de inte skulle dyka upp förrän halv 6 fick jag ju komma på något att göra. Så jag gick in till stan och kollade på andra delen av Karnevalståget, och fotade en massa. Sen kom tjejerna och vi åt pizza och gjorde lite armband innan de gick till bussen och åkte hem.

Igår var det bowling med klassen och sen pluggade jag historia hela kvällen. Ikvälla blir det som sagt Blodomloppet med gänget. :)

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar