söndag 31 januari 2010

Jag heter Sofia & är nöjd med livet!

Jag är en riktig tänkare, och är väldigt bra på att tänka och tänka, och inte komma fram till någonting. Och det kan verkligen ta musten ur en, och är så himla onödigt. Nu har jag bara släppt allt och kommit fram till att jag är totalt nöjd! De senaste veckorna har ändrat mycket (egentligen inget särskilt, bara mitt psyke). Jag trivs bra i Lund med allt, och kan åka hem när jag vill. Och när jag igår hörde textraden "I'm looking for a friend to borrow" tänkte jag att nej, jag har redan de bästa tänkbara vänner.

Och tillbaka till helgen!

Fredag: gick jag i skolan mellan 9.45 - 12.30, tack vare mig. :) (Jag frågade om vi kunde flytta fram idrotten, & eftersom Tom var så snäll fixade han det). Jag har nog aldrig skrattat så mycket på en idrottslektion, vi hade nämligen folkdans på schemat. Och klassen var kanske inte bäst på det, men kul hade vi. Efter idrotten var slut gick några av tjejrna och kollade på Katte/Spyken-matchen. Kanske inte jätteskoj, men kommentatorerna var ganska roliga att lyssna på, eftersom de inte överhuvudtaget pratade om matchen. Sen gick jag till stationen och hämtade Matilda & Lovisa. Efter några små olyckor och lite pinsamheter på Malla gick vi hem till mig. Vi pratade konstant, som vanligt, och åt en massa. Eftersom Matilda hade glömt tandborste gick vi efter kvällsmaten till Coop och handlade en tjusig rosa bamse-borste och pratade lite med Ville. Efter en liten omväg och att ha agerat vägvisare till två kanadensare var vi återigen hemma. I grannhuset var det fest, och eftersom man ser rakt in i deras hus och trädgård vinkade vi glatt till festdeltagarna. En kom fram och pratade över planket, och några kom runt om huset och frågade den klassiska OLW-frågan "Har ni fest eller", men efter ett tag gick dom, och vi fortsatte att prata, men slocknade när klockan var närmare halv 3.

Lördag: Jag följde tjejerna till stationen, och vi hoppades att bussarna gick eftersom det var snöstorm i Tomelilla (vilket vi inte kunde fatta eftersom vi hade strålande solsken). Efter lite sömn och fix gick jag till Elin och lagade kvällsmat innan föräldrarna kom och joinade. Vid 10 åkte jag vidare till Old Bull för att lyssna på Petreyo. Det stod en man bredvid mig som klappade konstant och hela tiden slog till mig i huvudet med armbågen. Smått irriterande, men det gjordeinte så mycket, jag var glad ändå. Jag satt självklart och "suffade" Peter, men pratade också med Adam, och bandet. Och som vanligt blev det knäppa och roliga samtal. Alternativen blev många om hur jag skulle ta mig hem, men tillslut körde Jon hem för mig. Jag var då väldigt pigg, men direkt när jag lagt mig i sängen slocknade jag direkt.

Nu är jag hemma i Eljaröd och ahr mysdag med föräldrarna. Jag lyssnar på Twin rocks, Oregon med Shawn Mullins, det är en så mysig låt och jag bara älskar den!
I don't know what i've been looking for, maybe me.

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

1 kommentar:

  1. Hej sis!

    Vilket positivt inlägg, man blir glad bara av att läsa det här. Perfekt start på dagen :) Vi hörs säkert relativt snart. Är ju så nuförtiden! :) Ha en bra dag i skolan! Kram

    SvaraRadera