onsdag 27 januari 2010

Lite längre kortis än tänkt!

Idag blir det ett litet kort inlägg, eftersom maten står i ugnen och snart är klar. Men jag vill samtidigt hinna uppdatera, efterosom flera har sagt till mig, vilket också är kul.

Måndag: Jag var i skolan, 8.15 - 16.00 , vilket inte är särskilt kul. Men vad ska man göra, och sista lektionen blev ändå helt okej när Henrik började berätta historier och klättrade på bänkarna. Sen åkte jag hem och beställde buss- och tågbiljetter till mig och Ida, och även skidor och skipass. Det tog lång tid (fattar inte hur svårt det kan bli nuförtiden), men nu är det iaf gjort. det blev läggningsdags sent. :/

Tisdag: Upp tidigt, men kunde åka med mamma in till Lund. Vi hade datorkunskap i ca 10 min, vilket var irriterande, eftersom vi då fick en 1½ timmeshåla. Men sen hade vi bara samhälle innan vi slutade halv ett. :) Jag fick lite skolarbete gjort, innan jag gick till träningen, via Elin. Det var ett superroligt pass, som jag verkligen vill gå på fler gånger. Äntligen! Sen gick vi hem till mig och lagade mat. Sen sussade vi båda sött efter ansträngningarna.

Idag hade jag en hemsk morgon med dunkande huvudvärk, och trötthet. Det blev dock bättre efter första lektionen. När sista lektionen var nära var klassen lite galen, värre än vanligt. Och det blev mycket springande och kastande innan A-L slutligen fick ordning på SP1H. Men såna här dagar har vi ändå väldigt kul tillsammans. :D Efter skolan var jag på Nova och handlade. Tänkte handla på Inter Sport, eftersom jag har 20% rabatt där denna veckan, men jag hittade bara saker på Stadium. (men i gengäld var de billigare) Jag stannade och pratade lite med John och Adam vid juicebaren innan jag tog bussen hem, och fick pulsa genom snön, samtidigt som den piskade i ansiktet. Inte kul, men sen drack jag iaf varm choklad för att få upp värmen. Snart ska jag ta reda på var en granne (antar jag) bor, eftersom hans brev kommit i vår låda. Nu är snart min gratäng bränd, så det är bäst jag slutar!

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

1 kommentar:

  1. Vi kan säga såhär, händelserik vecka än sålänge :D, älskar du inte också snön? ;D Saknar dig<3

    SvaraRadera