söndag 24 januari 2010

Bra helg :)

Det är söndag, och jag är än en gång inkommen till Lund. Helgen har varit rolig, men har gått väldigt snabbt.

Tisdag: Efter skolan kom mamma, mormor & morfar in till oss i Lund och vi åkte till IKEA. Vi gick runt där länge och åt gott i restaurangen. När vi kom tillbaks till Elins lägenhet satte vi igång med ihopsättande av tv-bord, hyllor m.m. Det gick bra, och tillslut var lägenheten riktigt mysig och fin.

I övrigt har jag inte gjort så mycket under veckan. I torsdags och fredags hade vi sovmorgon i ca 2 timmar, vilket vi däremot inte visste, så vi var på plats och hade ingenting att göra. Men det är inte mycket man kan göra mer än att vara lite arg. I fredags var jag hemma om och mös med föräldrarna och var en liten tur hos PeGe.

Lördag: Vaknade hyfsat tidigt för att vara helg. Mamma och jag åkte till Tomelilla och sprang runt och letade lite i affärer innan jag åkte till Lund. Jag gick till Elin och då bakade vi pajer och kladdekaka m.m. till kvällen. Och när klockan var halv 7 kom gästerna, och tjattret började. Och sedan var det mat och prat för hela slanten tills klockan närmade sig ett, och gästerna gick hem. Och under kvällen bestämdes det också att jag och Ida åker till Tandådalen om några veckor. :)

Söndag: Även idag vaknade jag tidigt för att vara helg, och för att ha gått och lagt sig så sent. Jocke kom hit och vi åt frukost innan vi åkte till Flygrakans café för att fira Sandra och Allan. Det blev mycket prat även här, och det fanns också barn som blev smått crazy. :) När klockan var närmare 5 åkte vi in till Lund, och fortsatte sedan på olika håll. Nu har Elin varit och tränat, och jag har suttit och slappat, men får väl snart ta mig upp ur soffan så att jag kan äta lite. Imorgon börjar skolan igen.

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar