måndag 18 januari 2010

Party! :)

Nu är det ny vecka, och helgen har gått oerhört snabbt, men jag har också haft oerhört roligt!

Fredag: Efter skolan gick jag till Friskis, och hämtade upp Elin på vägen. Jag tränade aerobic, vilket var superjobbigt, men kul, och Elin tränade Medelgympa. Vi gick sen hem och började laga mat, och lagom till middagen kom lilla mammsen och joinade oss. Vid 22 körde vi till The Old Bull & lyssnade på Petreyo, vilket jag faktiskt inte gjort sen oktober (Hör och häpna). Det blev som vanligt lite ljudavstängningar, och Peters mick ramlade av (och jag försökte fixa det lite smidigt. :P) men i övrigt gick allt super. Som vanligt hjälpte jag till att rigga ner, och det var (som vanligt) smått kaos även då. Så jag satte mig och pratade med Ville, vilket också var skoj.

Lördag: Först blev det sen frukost med familjen. Systrarna och jag åkte till Brösarp för att hämta våra nya mobiler, vilket blev lite er komplicerat än vi trott, men kul hade vi. Innan vi kom iväg till Vollsjö hann det bli smått kaosaktigt men allt var under kontroll. :) När vi snabbt fixat till grejerna i bilen gick vi in och hälsade på allihopa. Under middagen satt jag vid några galna tosingar. :P Och jag sprang runt och fotade, och det blev självklart lite tal och sånger. Innan Pulz började spela blev det lite mingel i hallen, vilket fortsatte hela kvällen, mellan danserna. Och eftersom det inte var så många som bjöd upp efter Jägardansen (som jag dock gillar starkt) fick jag själv fixa kavaljerer. Men det gick ju fint, och till slut dansade jag också mig varm (svettig) :) Den supergoda tårtan blev serverad, vi dansade som tokingar, och sprang runt och pratade med folket. När Johans & Martins tröjor var bytta, var allt i sin ordning, och vi kunde avsluta festen. Medan många sprang runt och städade efter att folket gått, stod jag och pratade med Erik, och småpojkarna kastade bubbelvatten på varandra. Tillslut kom taxin, och vi hoppade in och satte oss på sätena (inte Jonas dock som satt i gången på sin resväska). När vi slutligen kom hem efter ett litet stopp i Näsby, var vi alla trötta!

Söndag: Trötta, slöa och med lite skallebank gick vi upp och åt frukost innan mamma och pappa hastade iväg till Arlövsrevyn. Systrarna och jag hämtade bilen i Vollsjö, och Sara och jag åkte sedan inom Näsby på lite tårta (och vi fick en med oss), där var hela familjen Magnusson samlad, trötta även dom. När vi sen kommit hem fick vi snabbt packa innan vi for vidare in till Lund (och Ängelholm). Efter en mysmiddag hos Elin gick jag hem, och slocknade ganska snabbt i min säng.

Idag har vi haft datorkunskap för första gången, vilket än så långe inte gett mig någonting, men det gör ju inget om man får någon slapp lektion i veckan. I övrigt har väl det mesta varit som vanligt (förutom att vi går länge på måndagar framöver). Nu har jag precis ätit thaimat med Mint & Pia, och det var roligt och gott. Känner att jag snart får bjuda tillbaks med svensk mat. :)

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör i ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

1 kommentar:

  1. Hej kära syster! Alltid lika kul att läsa din blogg ;) Har mycket att berätta imorgon, även om det kanske inte är något sensationellt. Jag har internet nu i alla fall, alltid något :) Hoppas du sussar sött. Det ska jag med försöka göra snart. Puss!

    SvaraRadera