tisdag 12 januari 2010

2010

Nu är det verkligen på tiden för ett nytt inlägg känner jag. Jag har inte skrivit sedan förra året, vilket är lite illa. Nyårsafton blev rolig (och kall) och 12-slaget var vackert där vi stod mitt på en parkering och kollade på raketerna som var överrallt. Och vi sjöng även för Jocke som fyllde 30 år. :)

Helgen efter nyårsdag spenderades med hela familjen i Ängelholm hos Jocke & Sara. Det var jättemysigt, och vi hann gå på två väldigt kalla promenader, eftersom vädret var så fint. Vi var både nere vid småbåtshamnen, och vid ån i centrum. Självklart kollade vi också på deras nya lägenhet som de snart flyttar in i. Vi körde inte raka vägen hem, utan körde inom Lund för att kolla på Elins nya lägenhet. Den var också superfin, och jag kan tänka mig hur fin den är nu när hon satt in sina egna saker. (jag ska dit snart och titta)

Den 4 januari kom SIFA hem till mig, och det var kära återseende, efterom några av oss knappt setts sen juli. Men det blev mycket skratt och prat om gamla minnen innan de tre töserna åkte hem.

Sen började jag skolan på torsdagen, och även där var det ju kul att träffa alla igen, men vi kunde gott ha väntat tills igår att börja.

Den 8 januari åkte jag snabbt hem från Lund för att byta om och packa ihop lite saker innan jag återigen satte mig på bussen mot Tomelilla för att "The Old Nine" (Trine kunde tyvärr inte komma). På bussen satt redan Anni & Apan, och när vi kom till stationen hämtade snälla Catrine oss och körde oss till Lovisa. Det var självklart superkul att träffa alla igen, och det känns verkligen jättekonstigt att vi inte går i samma klass längre. Vi gick rundan runt, så att alla fick berätta om hur de hade det i sina nya skolor, och det var kul att höra att alla trivs bra. Nora & Matilda var tvunga att åka hem redan på kvällen, men resten sov över. Vi vaknade sent, och åt god frukost innan det bar hemmåt igen.

I helgen har jag varit både hos M&M och hos farmor med föräldrarna. Det var skoj, och vi fick god mat och goda kakor. Det var däremot inte så kul att det i stort sett var snöstorm, och att det blåste megafetmycket, och bara när vi skulle gå till farmor höll vi på att blåsa bort. Men vi klarade att köra till M&M också, men på vissa ställen var det halvmetersdrivor som man knappt kom igenom.

Idag var min grupp i NK på blodcentralen för att kolla hur det funkar där. Redan i hallen, när sköterskan pratade svimmade en tjej, men det var ett bra ställe att svimma på, eftersom de visste hur de skulle hantera det. När vi sen skulle kolla på när de tog blod från en blodgivare, så höll jag på att svimma, men smart nog hade jag ställt mig vid en stol ICE, så jag bara satte mig, och slapp därför svimma. Så där låg jag på en stol, med benen i vädret och lyssnade på sköterskan. Men som jag brukar säga, allt händer av en anledning. (men jag vet ju inte vad detta var för anledning egentligen) :P Nu sitter jag och väntar på Elin och mamma som är på IKEA, och jag känner på mig att det kan dröja ett tag, så jag får väl träna lite till provet på torsdag. Imorgon är det iaf en kort dag, 9.45 - 12.30, precis som jag kommer att gå hela denna terminen, vilket gillas starkt. Och på torsdag har jag sovmorgon till 11.45 och självklart tackar man inte nej. :D

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör i ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar