torsdag 4 februari 2010

Bloggtime!

Då var det torsdag igen, tydligen! Jag har verkligen ingen tidsuppfattning denna veckan, och vet inte alls var den tog vägen. Har tänkt att det är onsdag hela dagen, men när jag kom hem kom jag faktiskt fram till att det är torsdag, och att jag åker hem imorgon. Och jag har t.o.m. glömt vadjag gjorde i måndags, förutom att jag kom en halvtimme för sent till skolan pga vädret, kollade på 3 avsnitt av Blåsningen och bröt Elise nagel. Är det kanske som jag befarat; att jag åldras i förtid. :/

Tisdag: Det är däremot inte svårt att komma ihåg vad jag gjorde i tisdags. Jag gick i skolan mellan 12.00 och 12.30, eftersom vi hade information, som man fick gå på om man ville resten av vår skoldag. Så vi var där 10.30 och gick runt lite, och jag kände inte att jag ångrade mig med vad jag vill välja, utan tvärtom att jag blev mer säker på mitt val. När vi slutat gick jag en stor runda, och fotade lite i stan. Jag handlade på Netto innan jag gick hem. Och när jag kom ut från Netto var det värsta snöstormen, och det kändes som jag gick i evigheter innan jag kom hem (vilket jag egentligen vet att jag inte gjorde, eftersom jag alltid går ganska snabbt). Väl hemma lagade jag mat, pluggade lite och försökte sedan sova. Det gick dock inte så bra, vilket delvis berodde på att jag blivit förkyld.

Ondsdag: Outvilad gick jag till skolan, där några hade vaknat på fel sida, och var lite trotsiga. Men det gjorde inte så mycket, utan vi höll humöret uppe ändå. :P Efter skolan gick jag runt i stan och letade efter en rånarluva (till att åka skidor i, inget annat) vilket inte gick så bra. Efter lite mathandlande gick jag hem till Elin, (som jag faktiskt inte träffat sen i lördags) och uppdaterade lite. Precisnär jag kom hem frågade andra Elin om jag ville gå en runda med henne. Och det ville jag ju gärna, så jag bytte snabbt om och gick till Elin. Vi gick till Värpinge och vände, i halvt snöstorm. Och en man stannade och frågadeom vi missat bussen, ja, vad skulle han tro? :D Väl hemma lagade jag mat och pluggade lite. Till skillnad från föregående natt slocknade jag direkt och kunde vakna utvilad idag. :)

Idag har jag inte gjort så mycket, har bara haft två lektioner, eftersom tyskan var inställd. Och de två timmarna vi hade håltimme satt vi i länken och "pluggade". (Jag hade högläsning för de andra som inte ens lyssnade) Fast det är ju inte så kul att läsa om gamla gubbar, från medeltiden, eller hur Egon? :) Men lite gick nog in, förhoppningsvis. Nu har jag varit och handlat, och ska snart laga lite mat. Imorgon bär det av mot Eljaröd. (Men kommer in till Lund på lördag igen, så deppa inte för mycket lundabor) :D

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar