tisdag 9 februari 2010

I skolan!

Sitter nu på datorkunskapen, och har precis gjort mitt val till 2an, vilket känns bra. Istället för att bara fortsätta göra ingenting, tänkte jag skriva ett blogginlägg.

Lördag: När jag kommit in till Lund gjorde jag mig klar för en spelkväll hos Elin och Patrik. Vi åt god taco och förberedde oss mentalt inför spelturneringen. Första spelet blev Partyalias, då jag, Elin N och Sam vann överlägset. Efter det blev tyvärr värdinnan sjuk och fick vila under resten av kvällen. Nästa spel var antikrundan, då Patrik hade tur och vann (och jag kom på fjärdeplats). Vi pausade i spelandet och åt kladdekaka, vilket var lite tragikomiskt. Men vi återupptog turnerinen igen och spelade Absolut överens, 3 gånger, eftersom det var så kul. Och det blev mycket skratt. Sam vann spelturneringen, men vi har fortfarande några spel kvar...

Söndag: Jag gick hem till Elin och åt mat. Sen åkte vi ut till Nova för att shoppa lite, men rädda för att vi kanske blivit smittade under gårdagen åkte vi hem när vi tänkte på vad som kunde hända. Elin gick och tränade senare på kvällen, och sen åt vi middag tillsammans, och efter En annan del av Köping gick jag hem.

Måndag: Matteprov och svenskaredovisning gick okej, och resten av lektionerna gick också ganska smärtfritt. Några timmar senare kom Elin och åt hos mig, och vi pratade på som vanligt. När hon gått hem nannade jag snart sött i sängen.

I eftermiddag ska jag och systrarna hälsa på Anja och Marcus i S Sandby, det ska bli kul. Och nu slutar snart lektionen, vilket betyder att jag bara har en lektion kvar. Och imorgon drar jag och Ida till Tandådalen. :D

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar