onsdag 2 december 2009

Dissikering

Hejsan allihopa. :)
Idag har jag för första (och förhoppningsvis sista) gången i mitt liv dissikerat en gris. Sara (vår NK-lärare) bara la upp inälvorna på en bricka, och vi fick börja cutta.. Det äcksligaste var no att tungan var kvar, när jag fick känna var strupen delade upp sig och när jag delade hjärtat. Detta är inget jag rekommenderar, och det inte är för att ni måste. Jag känner fortfarande lukten av det, även om jag hade eukalyptus-luktegott på handsken när jag köttade isönder grisens inälvor.

I förrgår flyttade det in en thailänska här i huset. Hon är vän till en tidigare inneboende, Pung, och hon heter Mint, vilket jag tycker är jättesött och får mig att tänka på After 8. :)

I morgon ska jag på luciaträning i Tolånga, och antagligen blir det väl en tur hem. Sen får jag ju åka in på fredag igen, och då ska jag skriva en recension på engelskan och skriva tyskprov. Det känns ju som en superdag. Men sen kommer ju helgen, och på lördag är det först julgodisbak med systrarna i Lund, och sen ska vi spela badminton med juniorerna, och efter det blir det julfest hos Elin och Patrik. :) Det kommer bli super! På söndag ska "The Stones" (jag tycker att det är så kul att skriva det) sjunga i Fågeltofta, och sen ska farmor bjuda på mat. Det kommer också bli mysigt.

Men det är ju en dag imorgon också, och jag får väl diska undan efter mig innan jag lägger mig. Så hoppas att det är bra med alla, och att ni också får en bra helg!!

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör i ditt livs teater!
Charlotta von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar