torsdag 17 december 2009

Snart JUL!!

Snö, snö och mera snö. Utanför fönstret är det nu helt vitt, och det är fint, men det är också väldigt halt och kallt ute. :(

Snart är sista veckan innan jullovet till ända, vilket känns väldigt skönt. I tisdags hade vi vårt sista prov för terminen, men också sista provet i NK A, och det var väldigt nervöst innan det var skrivet. Det kändes dock bra, och nu vet jag att det också gick bra och jag fick MVG i slutbetyg, vilket jag tyckte att jag var väl förkänt av!
I går var jag hemma om och kollade på drillupvisning i Onslunda sporthall. Det var kul att se hur duktiga och stora de små drillisarna blivit, och också hur de äldre grupperna har utvecklats. Självklart var det superskoj att träffa alla igen. På kvällen blev det mys med Bonde söker fru. :) Under hela gårdagen snöade det rejält i Lund, och när jag kom hem började det snöa även där, och det hann bli riktigt blåsigt och ruggigt innan jag la mig.
I morse skulle mamma köra mig till Lund, och jag fick sopa och skrapa fram bilen, och till slut hittade jag hela under snön. Vägarna in till Lund var väldigt hala och snöiga, så det tog lite mer än 1½ timme, vilket resulterade i att jag kom lite sent. Men det var det ju fler som gjorde pga vädret. Vi fick reda på våra provresultat, och sedan hade vi "fråga Sara", vilket är ungefär som "fråga Olle", och det var skojigt, och Sara är ju så rolig. :) Efter det hade vi stationsträning på idrotten, och jag och Tom (idrottsläraren) diskuterade Bonde söker fru, som ingen annan verkade tycka var intressant. Efter idrotter var skoldagen slut, eftersom vår matte var inställd. Och det resulterade i att jag och mamma julandlade i Lund, och fick tag på en massa paketer. Mest skoj, men också jobbigt, som det brukar vara i juletider.

Nu ska jag snart kolla på "Bonden". Och det blir en perfekt sistakväll i mitt rum detta året!

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar