torsdag 10 december 2009

I skolan.

Nu sitter jag i skolan, och ska snart bli klippt. Det näst sista provet för terminen är gjort, och jag längtar tills NK-provet också är gjort, eftersom det är det viktigaste och sista provet på hela kursen.

I tisdags åkte jag till Sara & Jocke i Ängelholm direkt efter skolan, och kunde vara där ännu längre, eftersom min sista lektion var inställd. Vi var på IKEA, vid stranden och fotade lite & bakade pepparkakor och lussebullar. :) Det var jättemysigt!

I onsdags morse gick jag upp, tidigt (för min del, även om de andra redan åkt). Jag tog stadsbussen till stationen, eftersom jag fortfarande inte hittar dit. Men jag var superstressad, och trodde att jag skulle missa det. Men självklart oroade jag mig bara i onödan, jag hann t.o.m hjälpa en dam att köpa biljett och sedan stå och frysa lite innan tåget slutligen seglade in på stationen. Väl i Lund var jag också überstressad, eftersom jag var tvungen att gå hem om och lämna grejer innan skolan. Så i takt med "Born to be wild" gick jag snabbt hemmåt, och det tog ca 5 min, vilket nog är rekord. Och självklart var jag på plats utanför klassrummet 10 min innan vi började, jag är en sån tidspessimist (men Sara och jag har nog fått det av farmor).
Efter skolan var jag runt i halva Lund och försökte hitta ett rött linne till lördag, men det fanns INGENSTANS!! Jag blir ännu mer stressad av sånt här. :(

Dagen idag började ganska bra, men när jag gick ut ur ytterdörren luktade det rök. Men jag tänkte inte mer på det. När jag sedan kom fram till skolan såg jag att det var shellmacken vid rondellen som brann. Och nu har de hållt på att släcka det sedan 4.40 och det ryker fortfarande ganska rejält. Lite läskigt, men än så länge har det inte sprängts! Som sagt har jag nu gjort matteprov, och det var lättare än jag trodde (tyckte jag nu, men kanske inte när jag får se resultastet, who knows. :P)

Nu måste jag gå hem och byta väska innan jag kilpper mig, och sen åker direkt till Tolånga och går lucia. Det ska bli mysigt! Imorgon drar jag och familjen/släkten till Malmö Arena, och sedan ska jag och Elin "Raga ner, strö och fora i stallet, eftersom pappa är borta i helgen, och på lördag ska jag dansa i Burlöv, så ni får nog vänta ett tag på nästa inlägg.

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör i ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar