måndag 24 februari 2014

Mysig födelsedagshelg!

En hel vecka har gått sen sist och det har hänt en del. Bland annat har ju Sverige vunnit några medaljer och lyckades komma upp i hela 15 medaljer. Och som vanligt har jag följt det OS så mycket som jag har kunnat. Tyvärr har jag bara kunnat lyssna och sen se målgångarna i efterhand, eftersom viasat ville ha en massa pengar annars, och det var jag inte så sugen på att ge dom! Och sen är ju Danmark typ det tråkigaste landet att vara i under vinter-OS. Den enda sporten dom är bra på är curling, och det gick ju inget vidare. Så här har OS fallit i glömska redan efter ett par dagar.
Men jag hade ju tur när jag var i Skottland 2012 under Paralympics, vilket var något helt annat!

Sen har jag ju faktiskt också fyllt år, vilket har firats! Jag fick först finfrukost av och med mina kollegor på morgonen. Sen jobbade jag till två ungefär, och inte långt därefter kom mamma och M&M inrullande framför huset. Det blev lunch och paketuppackning, och när det närmade sig kväll tog vi oss till stan för att äta på Rizraz - Steaks 'N' Veggies. Det var jättegott och det var en väldigt mysig kväll. När vi kom hem fick jag fin gräddtårta och bullar medan vi uppdaterade oss om dagens OS-händelser med Alla snackar Sotji.

Mammas goda och fina tårta :)

Dagen efter åt vi frukost innan vi gick till kyrkan där dom var med på mässan medan jag hade söndagsskolan. Och efter kyrkkaffet gick vi för att möta Sara och Jocke på stationen (dock gick dom ett annat håll och vi möttes till slut vid huset). Och sen blev det ännu mer tårta och paketer. :) Lite senare åkte mamma och M&M hem till Sverige och vi gick på långpromenad till kastellet och lite i stan. Kvällen bjöd på taco, Så ska det låta och spel. :)

Idag har vi tagit det lugnt och åkt kanalbåt här i Köpenhamn. En trevlig tur i det väldigt fina vädret som jag kan rekommendera. Den båten vi åkte kostade 75 kr för en timme, men det finns även ännu billigare för 40 kr för en timme. Och sen tänkte jag att det verkade dumt att inte följa det vinnande konceptet, och tog därför Sara och Jocke till RizRaz -  Sticks 'N' Veggies och åt samma brunch som Elin och jag åt förra helgen. Och det gick hem denna gång också.

Marmorkirken från vattnet

Nu har Sara och Jocke åkt hem, och jag sitter och kladdar ner datorn med överbliven tårta som jag lyckas få på fingrarna medan jag skriver. Imorgon ska jag till SKAT, mycket skoj, men sen är allt det formella i det nya landet färdigt. :)

Ha det bäst och glöm inte, 
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar